Marcos Vinicios Rabelo Procopio
Post doctorate in progress at the Catholic University of Goiás (2015), Doctor of Education from the Catholic University of Goiás (2014), Master of Education in Science and Mathematics from the Federal University of Goiás, a specialization in Teaching in Higher Education Faculty of Goias (2007) and graduated in Full degree in physics from the Pontificia Catholic University of Goiás (2004). Is part of Goiás Network for Interdisciplinary Research in Special Education from UFG is a member of the Laboratory of Research in Education Quimica and Inclusion (LPEQI) and the research project Educational Inequality and School Learning (PUC-GOIÁS). Professor at the Federal University of Goiás (UFG) Investigates on Teacher Education in Science Teaching in Nature Physics, Science Education for Students with High Skills / Gifted on the high and low performance and failure and dropout of the course students Physics.
Pós-doutor pela Pontifícia Universidade Católica de Goiás (2020), Doutor em Educação pela Pontifícia Universidade Católica de Goiás (2014), Mestre em Educação em Ciências e Matemática pela Universidade Federal de Goiás, possui especialização em Docência no Ensino Superior pela Faculdade de Góias (2007) e graduação em Licenciatura Plena em Fisica pela Pontificia Universidade Católica de Goiás (2004). Faz parte da Rede Goiana de Pesquisa Interdisciplinar em Educação Especial pela UFG é integrante do Laboratório de Pesquisas em Educação Quimica e Inclusão (LPEQI) e do projeto de pesquisa Desigualdade Educativa e Aprendizagem Escolar (PUC-GOIÁS). Professor da Universidade Federal de Goiás (UFG) Investiga sobre a Formação de Professores no Ensino de Ciências em natureza da Física, Ensino de Ciências para alunos com Altas Habilidades/Superdotados (Educação Especial), sobre o Alto e baixo desempenho e fracasso e a evasão dos alunos do curso de Física.
Áreas De Investigação
- Visão geral
- Publicações
- Identidade
- Ver todos