Publicações no BrCris
 

Fernanda Rossi

Assistant Professor, Ph.D., Department of Education, Faculty of Science, UNESP - São Paulo State University "Júlio de Mesquita Filho", campus of Bauru. Post-doctorate from the Faculty of Education at USP (2021) and from Unesp Bauru (2014). She is a Doctor (2013) and Master (2010) in Motricity Sciences - Concentration area: Pedagogy of Human Motricity, by UNESP campus of Rio Claro. Graduated in Full Degree in Physical Education, UNESP Bauru (2007). Research internship at the Faculty of Sport, University of Porto, Portugal (2012). He is an accredited research professor at the Postgraduate Program in Teaching for Basic Education (PPGDEB) - Professional Master's Degree - Unesp Bauru-FC and vice-leader of the Group of Studies and Research in Pedagogy and History of Physical Education/CNPq. It works mainly on the themes: teacher training with an emphasis on the initial and continued training of teacher(s) in Kindergarten and in the early years of Elementary School (Physical Education and Pedagogy); supervised curricular internship in Physical Education in basic education; body and bodily practices in childhood.
Professora Assistente Doutora do Departamento de Educação da Faculdade de Ciências da Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho"/UNESP câmpus de Bauru. Pós-doutora pela Faculdade de Educação da USP (2021) e pela Unesp Bauru (2014). É Doutora (2013) e Mestra (2010) em Ciências da Motricidade - Área de concentração: Pedagogia da Motricidade Humana, pela UNESP câmpus de Rio Claro. Graduada em Licenciatura Plena em Educação Física, UNESP Bauru (2007). Realizou estágio de pesquisa na Faculdade de Desporto da Universidade do Porto, Portugal (2012). É docente pesquisadora credenciada no Programa de Pós-Graduação em Docência para a Educação Básica (PPGDEB) - Mestrado Profissional - Unesp Bauru-FC e vice-líder do Grupo de Estudos e Pesquisas em Pedagogia e História da Educação Física/CNPq. Atua principalmente nos temas: formação docente com ênfase na formação inicial e continuada de professoras(es) da Educação Infantil e dos anos iniciais do Ensino Fundamental (Educação Física e Pedagogia); estágio curricular supervisionado em Educação Física na educação básica; corpo e práticas corporais na infância.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Afiliação
  •  
  • Publicações
  •  
  • Ensino
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •