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Miriam Garcia Manoel

BSc degree in Mathematics in 1988. Master degree in Mathematics in 1991 from the University of São Paulo under the supervision of Maria Aparecida Ruas. PhD in Mathematics from the University of Warwick, England in 1998, under the supervision of Ian Stewart. "Livre docente" from USP since 2012. Post-doctorate at the University of Surrey, England in 2014. Associate professor at the Institute of Mathematics and Computer Science at the University of São Paulo, contract in 1990. Currently, member of two Thematic projects from Fapesp, in one as a main collaborator and in the other as a participating collaborator. The main research projects are directed to the applications of Singularities and Invariant theory to bifurcations with symmetry, reversible and equivariant systems, classification of singularities, divergent diagram of folds associated with involutions, simultaneous linearization of involutions and symmetries in networks. In teaching, projects are supported by the master-disciple connection, in the search of consciousness of the greater good governed by the laws of human nature.
Gradução em Matemática em 1988. Mestrado em Matemática em 1991 pela Universidade de São Paulo sob orientação de Maria Aparecida Ruas. PhD em Matemática pela University of Warwick, Inglaterra em 1998, sob orientação de Ian Stewart. Livre Docente pela USP desde 2012. Pós-doutorado na Universidade de Surrey, Inglaterra em 2014. Professora associada do Departamento de Matemática do Instituto de Ciências Matemáticas e de Computação da Universidade de São Paulo, ano de contratação 1990. Atualmente, membro de dois projetos Temáticos Fapesp, em um como colaboradora principal e em outro como colaboradora participante. Na pesquisa, os projetos são voltados para Singularidades e teoria algébrica de Invariantes aplicadas ao estudo de sistemas dinâmicos com simetria; bifurcações com simetria, sistemas reversíveis e equivariantes, classificação de singularidades, diagramas divergentes de dobras associados a involuções, linearização simultânea de involuções e simetrias em redes de sistemas dinâmicos acoplados. No ensino, os projetos se apoiam no elo platônico mestre-discípulo, em busca da consciência do bem maior regido pelas leis da natureza humana.

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