Publicações no BrCris
 

Rita de Cássia Oliveira da Silveira

Master in Management and Evaluation of Public Education from the Federal University of Juiz de Fora (2013), Psychopedagogue from the Dom Bosco Educational Association in Resende (2008), Pedagogue/Educational Advisor from the Dom André Arcoverde-Valença-RJ Educational Foundation. Training in Institutional Assessment (Assessment of Higher Education according to SINAES guidelines) by Carta Consulta in Belo Horizonte and in Dyslexia by the Brazilian Dyslexia Association. Great experience as a pedagogue, having worked as Pedagogical Director of Elementary Education at Colégio Resende Anglo, Pedagogical Director, Teaching and Management Manager, Educational Advisor, Pedagogical Advisor, in the public network of Rio de Janeiro. Teacher of the pedagogical subjects of the teacher training course for the initial grades of Basic Education for 17 years. Coordinated the Training Agency of PROINFANTIL - Initial Training Program for Teachers in Practice in Early Childhood Education. AGF 2 Resende-RJ- program in compliance with MEC's ​​public policy. Member of the Commission for Special Studies in Education - CEE 250 - ABNT and member of the examination board as a designer of test items in didactic-pedagogical knowledge, teachers of early childhood education and early grades, pedagogues and school administrators. She is currently Supervisor of Educational Assessment at the Regional Department of São Paulo, in the management of Educational Planning and Assessment. Manager of PROVEI - Professional Education Assessment Program of the SENAI-SP Network, whose main objective is to evaluate the quality of professional training offered in the network, through objective and practical tests, in addition to studying the factors involved in the educational results of students of the SENAI-SP (contextual factors). It works with alumni research and assessment of socio-emotional skills.
Mestra em Gestão e Avaliação da Educação Pública pela Universidade Federal de Juiz de Fora (2013), Psicopedagoga pela Associação Educacional Dom Bosco em Resende ( 2008), Pedagoga/Orientadora Educacional pela Fundação Educacional Dom André Arcoverde-Valença-RJ. Formação em Avaliação Institucional pela Carta Consulta em Belo Horizonte e em Dislexia pela Associação Brasileira de Dislexia. Grande experiência como pedagoga, tendo atuado como Diretora Pedagógica do Ensino Fundamental no Colégio Resende Anglo, Diretora Pedagógica, Gerente de Ensino e Gestão, Orientadora Educacional, Orientadora Pedagógica, na rede pública do Rio de Janeiro. Docente das disciplinas pedagógicas do curso de formação de professores para as séries iniciais da Educação Básica por 17 anos. Coordenou a Agência Formadora do PROINFANTIL- Programa de Formação Inicial para Professores em Exercício na Educação Infantil . AGF 2 Resende-RJ- programa em atendimento à politica pública do MEC. Membro da Comissão de Estudos Especiais em Educação - CEE 250 ? ABNT e integrante de banca de concursos como elaboradora de itens de prova em conhecimentos didático-pedagógicos, professores da educação infantil e séries iniciais, pedagogos e gestores escolares. Atualmente é Supervisora de Avaliação Educacional no Departamento Regional de São Paulo, na gerência de Planejamento e Avaliação Educacional. Gestora do PROVEI- Programa de Avaliação da Educação Profissional da Rede SENAI-SP, cujo principal objetivo é avaliar a qualidade da formação profissional oferecida na rede, por meio de testes objetivos e práticos, além de estudar os fatores intervenientes nos resultados educacionais dos estudantes do SENAI-SP (fatores contextuais). Atua com a pesquisa de egressos, avaliação de competências socioemocionais e indicadores não cognitivos

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Publicações
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •