Luis Eduardo Pilli
I am a post-doctoral researcher at the Economics, Business and Accounting School of University of Sao Paulo (FEA-USP). I received a Ph.D. and an MSc from this institution, and my research focuses on consumer judgment and decision-making, approaching It through discrete choice models. As part of my Ph.D. program, I was a visiting researcher at the Institute for Choice ? University of South Australia, in Sydney, Australia (2016-2017).
My teaching experience (undergrad and postgrad) comprises disciplines related to marketing research, quantitative and qualitative methodology, consumer behavior and marketing, including product management and operational and strategic marketing.
I am currently a member of the High Council of ABEP (Association of Brazilian Market, Opinion and Media Research Organizations), leading the committee responsible by the ?Critério Brasil? that is the socioeconomic status criteria most used by the marketing industry in the country. Moreover, I have more than 20 years of experience in the marketing research business, leading projects for the largest national and international companies operating in Brazil, in industries like automotive, fast movable consumer goods, pharmaceutical, finance, among others.
Pós-doutorando, Doutor e Mestre em marketing pela Faculdade de Economia e Administração da USP, meu foco de pesquisa são os processos de julgamento e decisão do consumidor, em uma abordagem que explora modelos de escolha discreta. Durante o doutorado fui pesquisador visitante no Institute for Choice ? University of South Australia, em Sydney, Austrália (2016-2017).
Minha experiência como docente (graduação e pós-graduação) abrange disciplinas relacionadas com pesquisa de marketing, metodologia de pesquisa (qualitativa e quantitativa), comportamento do consumidor e marketing, incluindo gestão de produtos, marketing operacional e marketing estratégico.
Atualmente, sou membro do Conselho Superior da ABEP (Associação Brasileira de Empresas de Pesquisa), onde lidero o grupo responsável pelo ?Critério Brasil?, o critério de estratificação socioeconômica mais utilizado pela indústria de marketing no país. Também possuo mais de 25 anos de experiência em pesquisa de mercado, atendendo projetos das maiores empresas brasileiras e internacionais atuando no Brasil, em setores como indústria automobilística, bens de consumo não duráveis, indústria farmacêutica, setor financeiro, entre outros.
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