Publicações no BrCris
 

Rosana Uildes Ferreira Benicio da Silva

Master in Education and Contemporaneity, by the State University of Bahia (UNEB, 2014.1 to 2016.1). Postgraduate in Pedagogical Coordination and Educational Management, Viscount Cairu Foundation, class 2011.1 (SSA / BA). He holds a degree in Pedagogy for Basic Education from the State University of Bahia (2007). Teacher, Educational Consultant and Coach, develops projects in the environmental, social and community areas, acts as a pedagogical mediator in university institutions of higher education and participates in a digital collective that develops innovative educational solutions and training for classroom and online teaching. In the period from 2015 to 2019, he worked as Educational Designer in the area of ​​Innovation and Educational Technologies (ITED) of SENAI-BA, focusing on the educational review of didactic-pedagogical materials for EAD technical courses, which are part of the SENAI Distance Education Program (PS EAD) and the Adaptive Study Program. From 2012 to 2015, as a collaborator in SENAI's Environment Department, she worked in the Coordination of Technical Courses (SENAI CIMATEC), Industrial Learning (CAI BASICO), Initial Training (FIC), Improvement and Qualification (CQP, CQPp ), in addition to having supported, as Educational Designer, the construction of technical courses (Environmental Technician and Environmental Control) and qualification courses in the Sustainable Production and Consumption Program of the Ministry of Environment / UNEP. From 2007 to 2012, he was a member of the Odebrecht Foundation and his programs, where he developed several actions in the Southern Bahia Lowlands: from April / 2010 to January / 2012, he worked at OSCIP Casa Jovem as Pedagogical Assistant, Educational Advisor and Administrative Support, among these actions is the elaboration and monitoring of educational projects with young people in the context of the Casa Jovem II State College; support to institutional actions developed by the management team of the college and by the Executive Directorate of OSCIP and support in the teacher training process of the Casa Jovem Municipal School I. From June / 2007 to April / 2010, he worked at the Odebrecht Foundation as a pedagogical and administrative support of the educational actions of all the projects, among them, in support of the process of Certification of Rural Family Houses, follow up of actions with a focus on young talents protagonists, support to the training projects of OSCIP Casa Jovem, contributed with the implantation of Educational Space - Planeta Infância e Natureza, at the Pratigi - Ibirapitanga / BA APA Guardian Association, where she was a Coordinator and Educator in the training of children focused on the relationship between childhood, family and nature, among other programs that are part of the Integrated Development Program and Sustainable Development of the Southern Lowlands - PDIS. Other previous experiences with Organizations such as the Luis Eduardo Magalhães Foundation, in the Young Bahian Program, focusing on the training of Community Development Agents and the Alliance with Adolescents Institute, in the Dynamic Organization (administrative area).
Mestra em Educação e Contemporaneidade, pela Universidade do Estado da Bahia (UNEB, 2014.1 a 2016.1). Pós-Graduada em Coordenação Pedagógica e Gestão Educacional, pela Fundação Visconde de Cairu, turma 2011.1 (SSA/BA). Possui graduação em Pedagogia para Educação Básica pela Universidade do Estado da Bahia (2007). Professora, Consultora Educacional e Coach, desenvolve projetos na área ambiental, social e comunitária, atua como mediadora pedagógica em instituições universitárias de ensino superior e participa de um coletivo digital que desenvolve soluções educacionais inovadoras e treinamentos para ensino presencial e online. No período de 2015 a 2019, exerceu a função de Designer Educacional, na área de Inovação e Tecnologias Educacionais (ITED) do SENAI-BA, com foco na revisão educacional de materiais didático-pedagógicos para os cursos técnicos na modalidade EAD, que integram o Programa SENAI de Educação à Distância (PS EAD) e no Programa de Estudo Adaptativo. De 2012 a 2015, como colaboradora na Área de Meio Ambiente do SENAI, atuou na Coordenação dos Cursos Técnicos (SENAI CIMATEC), de Aprendizagem Industrial (CAI BASICO), de Formação Inicial (FIC), de Aperfeiçoamento e de Qualificação (CQP, CQPp), além de ter apoiado, como Designer Educacional, a construção dos cursos técnicos (Técnico em Meio Ambiente e Controle Ambiental) e dos cursos de qualificação no Programa de Produção e Consumo Sustentáveis, do Ministério de Meio Ambiente/PNUMA. De 2007 a 2012, foi integrante da Fundação Odebrecht e de seus progrmamas, onde desenvolveu diversas ações no Baixo Sul da Bahia: de Abril/2010 a Janeiro/2012, atuou na OSCIP Casa Jovem, como Assistente Pedagógica, Orientadora Educacional e Apoio Administrativo, entre essas ações está a elaboração e acompanhamento de projetos educacionais com jovens no contexto do Colégio Estadual Casa Jovem II; apoio às ações institucionais desenvolvidas pela equipe gestora do colégio e pela Direção Executiva da OSCIP e apoio no processo de formação de professores do Escola Municipal Casa Jovem I. De junho/2007 a Abril/2010, atuou na Fundação Odebrecht, como suporte pedagógico e administrativo das ações educacionais de todos os projetos, entre eles, em apoio ao processo de Certificação das Casas Familiares Rurais, acompanhamento de ações com foco em jovens talentos protagonistas, apoio aos projetos de formação da OSCIP Casa Jovem, contribuiu com a implantação do Espaço educativo - Planeta Infância e Natureza, na Associação Guardiã da APA do Pratigi - Ibirapitanga/BA, onde foi Coordenadora e Educadora na formação de crianças com foco na relação entre a infância, a família e a natureza, dentre outros programas que integram o Programa de Desenvolvimento Integrado e Sustentável do Baixo Sul - PDIS. Outras experiências anteriores com Organizações como Fundação Luis Eduardo Magalhães, no Programa Jovens Baianos, com foco na formação de Agentes de Desenvolvimento Comunitário e no Instituto Aliança com o Adolescente, na Organização Dinâmica (área administrativa).

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Publicações
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •