Neire Márcia da Cunha
Performs a Post-Doctoral internship at the Post-Graduate Program in Education at Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (Start: 2022). PhD in Education from UNESP - Campus de Marília (2019). Master in Education from the University of Uberaba (2014). Specialist in Institutional Psychopedagogy (2005). Graduated in Geography (2000-2003), Pedagogy (2015-2016) and Mathematics (2021). Coordinates the Study and Research Group Childhood and Educational Contexts: theoretical-methodological, multidisciplinary approaches and pedagogical practices (GEPICE/UNIUBE), and the Didactics and Teacher Training Laboratory (LADIF/UNIPAM). She is a professor at the University of Uberaba, in Pedagogy, undergraduate and Psychopedagogy courses (EaD and face-to-face), but is currently licensed to carry out a post-doctoral degree (2022-2024). Lecturer at the University Center of Patos de Minas, where he is part of the Commission for the Implementation of the Graduate Program in Education at the University Center of Patos de Minas (PPGE/UNIPAM). Teacher Trainer at the Department of Professional Training: "Casa do Educador Profª Dedê Prais". Develops research in the area of Education with emphasis on teaching and learning processes; in the formation of authorship in children; and in the appropriation and objectification of written language. She was a literacy teacher, deputy director of a public school in Uberaba; pedagogical advisor to the Department of Educational Inclusion and Diversity; and participated in the team of the Center for Diagnostic Support, Guidance and Research in Special Education (CADOPE) by the Municipal Education Department of Uberaba.
Realiza estágio de Pós-Doutorado pelo Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (Início em 2022). Doutora em Educação pela UNESP - Campus de Marília (2019). Mestre em Educação pela Universidade de Uberaba (2014). Especialista em Psicopedagogia Institucional (2005). Graduada em Geografia (2000-2003), Pedagogia (2015-2016) e Matemática (2021). Coordena o Grupo de Estudos e Pesquisa Infância e Contextos Educativos: abordagens teórico-metodológicas, multidisciplinares e práticas pedagógicas (GEPICE/UNIUBE), e o Laboratório de Didática e Formação docente (LADIF/UNIPAM). É docente na Universidade de Uberaba, nos cursos de Pedagogia, licenciaturas e Psicopedagogia (EaD e presencial), mas atualmente está licenciada para realização do pós-doutoramento (2022-2024). Docente no Centro Universitario de Patos de MInas, onde integra a Comissão de Implantação do Programa de Pós-Graduação em Educação do Centro Universitário de Patos de Minas (PPGE/UNIPAM). É Professora Formadora no Departamento de Formação Profissional: "Casa do Educador Profª Dedê Prais". Desenvolve pesquisa na área de Educação com ênfase nos processos de ensino e de aprendizagem; na formação de autoria em crianças; na apropriação e objetivação da linguagem escrita. Foi professora alfabetizadora, vice-diretora de escola pública em Uberaba; assessora pedagógica do Departamento de Inclusão Educacional e Diversidade; e participou da equipe do Centro de Apoio Diagnóstico, Orientação e Pesquisa em Educação Especial (CADOPE) na Secretaria Municipal de Educação de Uberaba.
Áreas De Investigação
- Visão geral
- Publicações
- Pesquisas
- Identidade
- Ver todos
