Celso Augusto de Matos
Associate Professor in the Graduate Program of Business Administration at Unisinos Business School, UNISINOS University) since 2010. Head of the Graduate Program between 2018 and 2021. I am engaged in both research projects and teaching activities at the Undergraduate and Graduate Programs in the fields of Marketing and Strategic Management. I hold a PhD in Business Administration from Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS), with major in Marketing. I hold a Master?s degree in Management, with specialization in Marketing, from Universidade Federal de Minas Gerais, Brazil (UFMG). I have experience with Marketing Research in both academic and managerial fields. My major areas of interest include Services Marketing, Sustainability and Consumer Behavior and its relationship with Marketing Strategy. I have publications in relevant Journals, such as Journal of the Academy of Marketing Science, Journal of Service Research, The Service Industries Journal, Journal of Services Marketing, International Journal of Bank Marketing, among others. I have served as a Reviewer for at least ten International Journals and been part of the Editorial Board of two of them: Review of Business and Journal of Service Theory and Practice (former Managing Service Quality). I served as a member of the Scientific Committee at ANPAD (Brazilian Association of the Graduate Programs in Business) from 2015 to 2017.
English version: [https://goo.gl/2RS99j].
É Professor do Mestrado e Doutoramento em Gestão / Administração da Unisinos. É Doutor em Gestão, com ênfase em Marketing, pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (PPGA-EA-UFRGS). É Mestre em Gestão, com ênfase em Administração Mercadológica, pela Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) e bacharel em Administração pela (UFMG). Foi Coordenador do Programa de Mestrado e Doutoramento em Administração (PPG Adm) na Escola de Gestão e Negócios (EGN) da Universidade do Vale do Rio dos Sinos (UNISINOS), entre jun/2018 e maio/2021. Suas áreas de maior interesse são comportamento do consumidor, marketing de serviços e Consumo Sustentável. Coordena o Projeto E-CO-LETIVA, realizando atividades aplicadas para fomentar as práticas de consumo e produção responsáveis (ODS12). As suas pesquisas já foram publicadas em revistas de impacto, como o Journal of the Academy of Marketing Science e Journal of Service Research. Atua como Reviewer de pelo menos dez Journals e é membro do Conselho Editorial do International Journal of Bank Marketing (Emerald). Foi membro do Comitê Científico da ANPAD, na área de Marketing, no triênio 2015-2017. Foi Líder de Tema na ANPAD nos períodos 2011-2014. É líder no tema ?Avanços nas Ciências dos Serviços? na ANPAD, divisão de Marketing (2018-2020). Foi editor da área de Administração da Revista BASE Unisinos (ISSN: 1984-8196) no período 04/2021 - 03/2022 e editor-chefe (04/2022 a 10/2022). É Editor regional (South America) no Spanish Journal of Marketing (Emerald).
Contato: celsoamatos@gmail.com
Áreas De Investigação
- Visão geral
- Afiliação
- Publicações
- Pesquisas
- Ensino
- Identidade
- Ver todos