Renato Hilário dos Reis
A Masters in Education from the University of Brasilia (1988 ) and PhD in Education from the State University of Campinas (2000 ) .Is currently Associate Professor I at the University of Brasilia . Has experience in the area of education , with an emphasis on Popular Education of Children, Youth, Adults and Seniors acting on the following lines of research : education / youth and adult literacy , subject constitution , popular education and social relations in cultural-historical perspective . It is coordinator of the Teaching, Research and Extension in Popular Education and Philosophical and Historical- Cultural - Studies GENPEX . Coordinates research " The meanings of the text in the literacy process of collective youth and adults Paranoá / Itapoã -UnB/Cedep " from 4/2013 .Author of The Constitution of the Human Being : Love- Can- Learn in Education / Literacy for Youth and Adults - Campinas , SP : Authors Associates , 2011. ISBN 978-85-7496-274-0 . Co-organizer and co-author of Proeja - Transiarte : building new directions for youth and adult education workers . Brasilia : Verbena , 2012. ISBN :978-85-8003-011-2 . Co-author of Discourses and practices of literacy : ethnographic research and teacher training . Campinas , SP : Market of Arts , 2012. ISBN 978-85-7591-246-1. Co-author of Teacher education: policy, knowledge and practices. Feira de Santana, Shekinah, 2013. ISBN: 978-85-64007-80-2.
Possui Mestrado em Educação pela Universidade de Brasília (1988) e Doutorado em Educação pela Universidade Estadual de Campinas (2000). Atualmente é Professor Associado III da Universidade de Brasília. Tem experiência na área de Educação, com ênfase em Educação Popular de Crianças, Jovens, Adultos e Idosos atuando principalmente nos seguintes eixos de pesquisa: educação/alfabetização de jovens e adultos, constituição do sujeito de amor, poder e saber, educação popular e relações sociais na perspectiva histórico-cultural. É membro pesquisador do Grupo de Ensino, Pesquisa e Extensão em Educação Popular e Estudos Filosóficos e Histórico-Culturais-GENPEX. Coordena a pesquisa "A significações do Texto Coletivo no processo alfabetizador de jovens e adultos do Paranoá/Itapoã -UnB/Cedep" a partir de 4/2013. Autor do livro A Constituição do Ser Humano: Amor-Poder-Saber na Educação/ Alfabetização de Jovens e Adultos - Campinas, SP: Autores Associados, 2011. ISBN 978-85-7496-274-0. Coorganizador e coautor do livro Proeja-Transiarte: construindo novos sentidos para educação de jovens e adultos trabalhadores. Brasília: Verbena, 2012. ISBN:978-85-8003-011-2. Coautor do livro Discursos e práticas de letramento: pesquisa etnográfica e formação de professores. Campinas, SP: Mercado de Letras, 2012. ISBN 978-85-7591-246-1. Coautor do livro Formação de professores: política, saberes e práticas. Feira de Santana, Shekinah, 2013. ISBN: 978-85-64007-80-2. Coautor do livro Educação de Jovens e Adultos como ato de amor, poder e saber: os desafios do GENPEX, Brasília, UnB-Decanato de Ensino de Graduação, 2015. ISBN: 978-85-69909-02-6.
Áreas De Investigação
- Visão geral
- Afiliação
- Publicações
- Ensino
- Identidade
- Ver todos