He has a Degree in Music at Federal University of Ceará - UFC (2013); Specialist in Music Education and Teaching of Arts at Cândido Mendes University (2016); Master Degree (2018) and PhD student in Education at UFC, following the line of research Education, Curriculum and Teaching (LECE). He's a permanent teacher of Art at the Education Department of the Ceará State (SEDUC/CE). Currently, he's technical advisor, acting as Central Superintendent, in the School Development Cell for Learning Outcomes (CEDRA) of the Coordination of School Follow-up and Development for Learning Outcomes (COADE/SEDUC/CE). He held a scholarship in the Support Program for the Implementation of the Common National Curricular Base (ProBNCC) within the scope of the State of Ceará, working as a writer of the curricular of Art and in the area of Languages and Their Technologies of the Reference Curriculum Document of Ceará (DCRC) for High Schools (2019/2021). He has been working integrally in the Research Group Patativa: Teaching, art and life. He has been acting on the line of Art Teacher Training. He worked through the Teaching Initiation Monitoring Program (PID) as Monitor of the UFC Music Course Supervised Internship (2012/2013); and he was a scholarship student at the Institutional Initiation Program for Teaching - PIBID (CAPES/UFC) performing as a Musical Educator at the Alvorada Elementary School (2010/2011). He joined the Extension Groups Oré Anacã - UFC Popular Dance Group (2011) and UFC Guitar Quartet (2012/2013). He has experience in Art, focusing on Music Education; and Teacher Training.
Licenciado em Música pela Universidade Federal do Ceará - UFC (2013); Especialista em Educação Musical e Ensino de Artes pela Universidade Cândido Mendes (2016); Mestre (2018) e Doutorando em Educação pela UFC, na Linha Educação, Currículo e Ensino (LECE). É professor efetivo de Arte na Secretaria da Educação do Estado do Ceará (SEDUC/CE). Atualmente, atua como Assessor Técnico, exercendo a função de Superintendente Central, na Célula de Desenvolvimento Escolar para Resultados de Aprendizagem (CEDRA) da Coordenadoria de Acompanhamento e Desenvolvimento Escolar para Resultados de Aprendizagem (COADE/SEDUC/CE). Foi bolsista do Programa de Apoio à Implementação da Base Nacional Comum Curricular (ProBNCC) no âmbito do estado do Ceará, atuando como redator do componente curricular Arte e na área de Linguagens e Suas Tecnologias no Documento Curricular Referencial do Ceará (DCRC) da etapa do ensino médio (2019/2021). É integrante do Grupo de Pesquisa Patativa: Docência, Arte e Vida, atuando na linha de Formação de Professores de Arte. Atuou através do Programa de Monitoria de Iniciação à Docência (PID) como Monitor da Disciplina de Estágio Supervisionado do Curso de Música da UFC (2012/2013); e foi bolsista do Programa Institucional de Iniciação à Docência - PIBID (CAPES/UFC) atuando como Educador Musical na Escola Municipal de Ensino Infantil e Fundamental Alvorada (2010/2011).Integrou os Grupos de Extensão Oré Anacã - Grupo de Dança Popular da UFC (2011) e Quarteto de Violões da UFC (2012/2013). Tem experiência na área de Arte, com ênfase em Educação Musical; e Formação de Professores.