Bachelor's in Física at Universidade Estadual de Londrina (2007) and PhD. in Science Education at Universidade Estadual de Londrina (2014). He is currently a professor at the Higher Teaching Department at the Physics Department of the Federal Technological University of Paraná, Campus Londrina / PR, permanent professor and coordinator of the Graduate Program in Teaching Humanities, Social and Nature Sciences. She is also a permanent professor in the Graduate Program in Science Teaching and Mathematical Education at the State University of Londrina. He did a Postdoctoral Internship at the State University of Londrina, at the Physics Institute of USP and at Harvard John A. Paulson School Of Engineering And Applied Sciences (2019). He is the leader of the research group in STEM EDUCATION (UTFPR) registered with CNPq and active researcher in the Research Group in Science Teaching (UEL). He has experience in research in basic and higher education, with an emphasis on research in Science Teaching, Technology, Engineering and Mathematics acting mainly in the following lines of research: creativity; makerspace; project-based learning; team-based learning; procedural and attitudinal scientific learning; theory of perception and affordances; teaching / learning scientific knowledge in a semiotic perspective; multimodes and multiple representations.
Possui graduação em Física pela Universidade Estadual de Londrina (2007) e doutorado (2014) em Ensino de Ciências e Educação Matemática pela Universidade Estadual de Londrina. Atualmente é professor do Magistério Superior lotado no Departamento de Física da Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Campus Londrina/PR, docente permanente e coordenador do Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Humanas, Sociais e da Natureza. Também é docente permanente no Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências e Educação Matemática na Universidade Estadual de Londrina. Realizou Estágio Pós-Doutoral na Universidade Estadual de Londrina, no Instituto de Física da USP e na Harvard John A. Paulson School Of Engineering And Applied Sciences (2019). É lider do grupo de pesquisa em STEM EDUCATION (UTFPR) cadastrado no CNPq e pesquisador ativo no Grupo de Pesquisa em Ensino de Ciências (UEL). Tem experiência em pesquisa na educação básica e superior, com ênfase na pesquisa em Ensino de Ciências, Tecnologia, Engenharias e Matemática atuando principalmente nas seguintes linhas de pesquisa: criatividade; makerspace; ambientes de aprendizagem ativa; project-based learning; team-based learning; aprendizagem científica procedimental e atitudinal; teoria da percepção e affordances; ensino/aprendizagem de conhecimentos científicos na perspectiva semiótica; multimodos e múltiplas representações.