Fernando Pontes
Bachelor of Social Communication (Advertising) by FACHA (2007), Postgraduate in Business Management and Marketing from Escola Superior de Propaganda e Marketing (2010), Master in Social Psychology at the Federal University of Rio de Janeiro (2015). Experienced in the areas of Communication, Marketing and Social Psychology, with an emphasis on consumption, Planning, Strategy, Positioning and Psychology Consumer Affairs, acting on the following topics: advertising, green marketing, society of consumers, consumer behavior, subjectivity and identity. Has worked in private companies such as TIM Brazil, Club Med, BRMALLS, among others. Has lectured in undergraduate Social Communication at UFRJ and Postgraduate of the University Veiga de Almeida, as well as lectures in colleges UFF and Gama e Souza. Is currently working as Marketing Project Manager at TIM Brazil. Contact: fernandopontes@ymail.com.
É Bacharel em Comunicação Social (Publicidade e Propaganda) pela FACHA (2007), Pós-Graduado em Gestão Empresarial e Marketing pela Escola Superior de Propaganda e Marketing (2010), Mestre em Psicossociologia pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (2015). Tem experiência nas áreas de Comunicação, Marketing e Psicossociologia, com ênfase em Consumo, Planejamento, Estratégia, Posicionamento e Psicologia do Consumo, atuando principalmente nos seguintes temas: publicidade e propaganda, marketing ambiental, sociedade de consumo, comportamento do consumidor, subjetivação e identidade. Atuou em empresas privadas como TIM BRASIL, CLUB MED, BRMALLS, entre outras. Ministrou aulas na graduação em Comunicação Social da UFRJ e na pós-graduação da Universidade Veiga de Almeida, além de palestras nas faculdades UFF e Gama e Souza. É atualmente Gerente de Projetos de Marketing na TIM Brasil. Contato: fernandopontes@ymail.com.
Áreas De Investigação
- Publicações
- Identidade
- Ver todos
