Publicações no BrCris
 

Lislayne Carneiro

Post-doctorate in education (2022), under the supervision of Professor Dr. Ivani Catarina Arantes Fazenda. PhD (2018) and Master (2015) in Education (Curriculum), both from the Pontifical Catholic University of São Paulo (PUC - SP). Graduated in Pedagogy from Faculdades Integradas São Camilo (1996). Researcher at the GEPI Group - Group of Studies and Research in Interdisciplinarity - with a focus on interdisciplinary educational intervention and the reorganization of pedagogical practice. Since 2021, Professor at the Technical Assessment Nucleus (NTA/SME-SP) and drafter of questions for competitions in the area of ​​education (Brazilian Institute of Training and Capacitation - ibfc). In 2020, Professor of Postgraduate Studies at Centro Universitário Ítalo Brasileiro (UNIÍTALO). In 2019, guest researcher at the Study and Research Group on Interdisciplinarity and Spirituality in Education (INTERESPE). In 2016, guest researcher at the INMTRA Group - Interdisciplinarity: Movement and Transformation, UNIP Study and Research Nucleus. Master in Reiki (2016), from the Reiki Energization Course (Usui Shiki Ryotto and Magnified System) through the partnership of the Consciousness Study Group (GEC; INTERESPE/ PUC; GEPI/ PUC; UNÍITALO). Effective positions: Professor at the São Paulo State Network from 1988 - 1997; Teacher at the Municipal Network of Taboão da Serra from 1995 to 2018; Teacher at the Municipal Network of São Paulo since 1997 - 2019. Functions in the area of ​​Education: Pedagogical Coordinator in Elementary School (Taboão da Serra / 1999 - 2005, São Paulo 2011 and 2018 - 2019) and General Coordinator of Youth and Adult Education ( Taboão da Serra / 2005 - 2007); Educational Technical Adviser at the Office of the Department of Education of the municipalities of Taboão da Serra (2008 - 2009) and São Paulo (2013 - 2015); Assistant Director in the Municipality of São Paulo (2011 - 2012).
Pós-doutoranda em educação (2022), pela supervisão da professora Doutora Ivani Catarina Arantes Fazenda. Doutora (2018) e Mestra (2015) em Educação (Currículo), ambos pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC - SP). Graduada em Pedagogia pelas Faculdades Integradas São Camilo (1996). Pesquisadora do Grupo GEPI - Grupo de Estudos e Pesquisa em Interdisciplinaridade - com foco na intervenção educacional interdisciplinar e a reorganização da prática pedagógica. Desde 2021, Professora Formadora do Núcleo Técnico de Avaliação (NTA/SME-SP) e elaboradora de questões para concursos na área da educação (Instituto Brasileiro de Formação e Capacitação -ibfc). Em 2020, professora da Pós-Graduação do Centro Universitário Ítalo Brasileiro (UNIÍTALO). Em 2019, pesquisadora convidada do Grupo de Estudos e Pesquisa sobre Interdisciplinaridade e Espiritualidade na Educação (INTERESPE). Em 2016, pesquisadora convidada do Grupo INMTRA - Interdisciplinaridade: Movimento e Transformação Núcleo de Estudos e Pesquisa da UNIP. Mestra em Reiki (2016), do Curso de Energização Reiki (Sistema Usui Shiki Ryotto e Magnificado) por meio da parceria do Grupo de Estudos da Consciência (GEC; INTERESPE/ PUC; GEPI/ PUC; UNÍITALO). Cargos efetivos: Professora da Rede Estadual de São Paulo de 1988 - 1997; Professora da Rede Municipal de Taboão da Serra de 1995 - 2018; Professora na Rede Municipal de São Paulo desde 1997 - 2019. Funções na área da Educação: Coordenadora Pedagógica no Ensino Fundamental (Taboão da Serra / 1999 - 2005, São Paulo 2011 e 2018 - 2019) e Coordenadora Geral da Educação de Jovens e Adultos (Taboão da Serra / 2005 - 2007); Assessora Técnico Educacional no Gabinete da Secretaria de Educação dos municípios do Taboão da Serra (2008 - 2009) e de São Paulo (2013 - 2015); Assistente de Direção no Município de São Paulo (2011 - 2012).

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Publicações
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •