Publicações no BrCris
 

Renata Fernandes Galhanone

Post-Doctoral research fellow (CAPES) at the Graduate Program in International Management (PMDGI) at ESPM-SP, with a focus on International Marketing. Post-doctoral fellow in Business Management at Centro Universitário da FEI ? SP, with a focus on quantitative research on consumer behavior. Doctoral and Master´s Degree in Business Management from Faculdade de Economia, Administração e Ciências Contábeis (FEA) at Universidade de São Paulo, with emphasis on Marketing. CAPES scholarship in the Doctoral (FEA) and Post-Doctoral programs (FEI and ESPM). Professional degree in Marketing from Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM-SP). Bachelor´s degree in Languages from Universidade de São Paulo. Academic research themes are: marketing, the luxury market (history, marketing, market trends, consumer behavior), strategic marketing, international marketing, and consumer behavior. Academic activities include short courses (Faculdades Rio Branco, FIA, EACH-USP, PECEGE-ESALC, ESPM, FGV, St Paul Business School) and lectures on the luxury market. Publication in several academic journals and congress proceedings. Associate-editor for Revista Internext - ESPM. Fourteen years of executive experience in marketing, sales, and technical areas in multinational companies (B2B and B2C) such as Basf, Givaudan, Mane, H&R, Symrise, mainly in the fragrance/cosmetics/perfumery industry. Fluent in Portuguese and English; working knowledge of French, Spanish, and Italian.
Pós-doutorado junto à ESPM-SP, programa de Mestrado e Doutorado em Gestão Internacional (PMDGI), com ênfase em Marketing Internacional. Pós-doutorado junto ao Centro Universitário da FEI-SP, Escola de Administração de Empresas, com foco em estudos quantitativos sobre o comportamento do consumidor. Doutora (com distinção) e Mestre (com distinção e louvor) em Administração de Empresas pela Faculdade de Economia, Administração e Ciências Contábeis (FEA) da Universidade de São Paulo, com ênfase em Marketing do Luxo. Aluna-bolsista da CAPES no Doutorado (FEA) e Pós-doutorados (FEI e ESPM). Pós-graduação em Marketing pela Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM-SP). Graduação em Letras pela Universidade de São Paulo. Na área acadêmica, os temas de pesquisa são: marketing, o mercado do luxo (história, marketing, tendências do mercado, comportamento do consumidor), marketing estratégico, marketing internacional e comportamento do consumidor. Atuação como professora em cursos de curta duração (Faculdades Rio Branco, FIA, EACH-USP, PECEGE-ESALC, ESPM, FGV, St Paul Business School) e palestrante sobre o mercado do luxo. Publicações em diversos journals e anais de congressos acadêmicos. Atuação como editora-adjunta da Revista Internext da ESPM. Catorze anos de experiência profissional em funções executivas nas áreas de marketing, vendas e técnica em empresas multinacionais (B2B e B2C) como Basf, Givaudan, Mane, H&R, Symrise, principalmente no setor de fragrâncias e cosméticos/perfumaria. Fluente em português e inglês; nível intermediário de francês, espanhol e italiano.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Afiliação
  •  
  • Publicações
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •