Adjunct Professor at UNIFESP - Federal University of São Paulo - Guarulhos Campus - Department of Languages, Professor in the Postgraduate Program in Education and Health in Childhood and Adolescence at UNIFESP and in the Professional Master's Degree Program in Inclusive Education in National Network - PROFEI / UNIFESP, Researcher in the area of Special and Inclusive Education, Social Inclusion, Teacher Training and Bilingual Education for the Deaf and Libras. PhD in Sciences: Education and Health at UNIFESP, with the thesis Deaf Teacher: Challenges in the construction of a bilingual practice at the Federal University of São Paulo, Master of Science (Social Inclusion), Specialist in Special and Inclusive Education with emphasis on Hearing Impairment, Bachelor in Pedagogy. Approved in the Proficiency Exam in Libras by UFSC - Federal University of Santa Catarina. Researcher and Leader of the GEICS group - Group of Studies and Research on Identity and Deaf Culture at UNIFESP and registered in CNPq also at UNIFESP. Researcher in the ILCAE Group - Linguistic Inclusion in scenarios of educational activities at PUC-SP. Member of the International Collaboratory for Leadership in Universally Designed Education (INCLUDE), Coordinator of the CTAI - Technical Chamber of Accessibility and Inclusion - PRAEPA / UNIFESP and Coordinator of the Portuguese Language Course Baccalaureate (management 2021 - 2023), Member of the Editorial Board of the Journal Scias Línguas de Sinais of UEMG.
Professor Adjunto II da UNIFESP - Universidade Federal de São Paulo - EFLCH - Campus Guarulhos -Departamento de Letras, Docente do Programa de Pós graduação em Educação e Saúde na Infância e Adolescência da UNIFESP e do Programa de Mestrado Profissional em Educação Inclusiva em Rede Nacional - PROFEI/ UNIFESP, Pesquisador na área de Educação Especial e Inclusiva, Formação de Professores e Educação Bilíngue para Surdos e Libras. Doutorado em Ciências: Educação e Saúde na UNIFESP, com a tese Professor Surdo: Desafios na construção de uma prática bilíngue na Universidade Federal de São Paulo, Mestre em Ciências (Inclusão Social), Especialista em Educação Especial e Inclusiva com ênfase em Deficiência Auditiva, Graduado em Pedagogia. Aprovado no exame de Proficiência em Libras pela UFSC - Universidade Federal de Santa Catarina. Pesquisador e Líder do grupo GEICS - Grupo de estudos e pesquisas Identidade e Cultura Surda na UNIFESP e cadastrado no CNPq também na UNIFESP. Pesquisador no Grupo ILCAE - Inclusão Lingüística em cenários de atividades educacionais da PUC-SP. Membro da International Collaboratory for Leadership in Universally Designed Education (INCLUDE).Coordenador da CTAI - Câmara Técnica de Acessibilidade e Inclusão - PRAEPA /UNIFESP desde 2021, Coordenador do Curso de Letras Português Bacharelado ( gestão 2021 - 2023 ), Membro do Conselho Editorial da Revista Scias Línguas de Sinais da UEMG e da Revista Científica Multidisciplinar Núcleo do Conhecimento.