Publicações no BrCris
 

Sandra Kretli da Silva

Adjunct Professor III, linked to the Department of Teaching Theories and Practices of the Federal University of Espírito Santo. Professor at the Graduate Program in Education (PPGE/Ufes) and at the Graduate Program in Professional Masters in Education at the Federal University of Espírito Santo (PPGMPE/Ufes). He carried out a post-doctoral internship in Education in the line of research in Curriculum and Cultures of the Graduate Program in Education-Knowledge and Social Inclusion, at FaE/UFMG. Doctorate in Education from the Federal University of Espírito Santo (Ufes), in the line of research "Culture, Curriculum and Educator Training". Master's in Education from the Federal University of Espírito Santo (Ufes), in the line of research "Culture, Curriculum and Educator Training". Degree in Pedagogy from the Federal University of Espírito Santo (Ufes). She is a researcher at the CNPq Research Group "Com-versations with the philosophy of difference in teachers' curricula and conversations" (PPGE/Ufes), at the "School Daily Life and Curriculum" Research Group (Proped/Uerj) and at the Study Group and Research on Curriculum and Cultures (GECC), from FAE/UFMG. She was vice coordinator of the GT Curriculum at Anped in the 2019-2020 biennium and coordinator of the GT Curriculum in the 2020-2021 biennium. He is currently a member of the scientific committee of the GT Curriculum of Anped, in the biennium 2022/2023. Member of the Brazilian Curriculum Association (ABdC).
Professor Adjunto III, vinculado ao Departamento de Teorias e Práticas de Ensino da Universidade Federal do Espírito Santo. Membro do Núcleo Docente Estruturante do CE/Ufes (2014-2015) e (2022-2023). Membro da Comissão Permanente de Avaliação das Políticas Educacionais do CE/Ufes. Professora permanente e Coordenadora Adjunta do Programa de Pós-Graduação em Educação (PPGE/Ufes) e Professora permanente do Programa de Pós-Graduação em Mestrado Profissional em Educação da Universidade Federal do Espírito Santo (PPGMPE/Ufes). Realizou estágio de pós-doutorado em Educação na linha de pesquisa Currículo e Culturas do Programa de Pós-Graduação em Educação e Inclusão Social, da FaE/UFMG. Doutora e mestre em Educação pela Universidade Federal do Espírito Santo (Ufes), na linha de pesquisa "Cultura, Currículo e Formação de Educadores". Graduada em Pedagogia pela Universidade Federal do Espírito Santo (Ufes). É pesquisadora do Grupo de Pesquisa cadastrado no CNPq "Com-versações com as teorias pós-críticas em currículos, culturas e formação de professores" (PPGE/Ufes), do Grupo de Estudos e Pesquisas em Currículo e Culturas (GECC), da FAE/UFMG e do ESCRE(VI)VER: Grupo de estudos e pesquisa com narrativas em educação, da UFBA. Foi vice-coordenadora do GT Currículo da Anped no biênio 2019-2020 e coordenadora do GT Currículo no biênio 2020-2021. Membro do comitê científico da Anped no biênio 2017-2018. Atualmente é membro titular do comitê científico do GT Currículo da Anped, no biênio 2022/2024. Membro atuante na nova direção da Associação Brasileira de Currículo (ABdC). Membro do AERA. Pesquisador Capixaba (FAPES).

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Publicações
  •  
  • Ensino
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •