Graduated at Psychology from Universidade Estadual de Londrina (1992), master's at Education from Universidade Federal de São Carlos (1996) and ph.d. at Clinical Psychology from Universidade de São Paulo (2000). Associate Professor at the Department of General Psychology and Behavior Analysis and at the Graduate Program in Behavior Analysis at the State University of Londrina. BCBA (certification number 1-19-35098). Coordinator of LADEJE (Laboratory for the Development and Evaluation of Educational Games). Has experience in Psychology, focusing on the following areas: (a) experimental and applied studies on teaching and learning processes in different contexts, (b) development and evaluation of behavioral technologies for different contexts, in particular, educational games and apps, (c) Stimulus equivalence: experimental and applied research on teaching academic skills (reading, writing, mathematics, etc.), (d) fair play and the sporting context.
Possui graduação em Psicologia pela Universidade Estadual de Londrina (1992), mestrado em Educação Especial (Educação do Indivíduo Especial) pela Universidade Federal de São Carlos (1996), doutorado em Psicologia Clínica pela Universidade de São Paulo (2000), com estágio sanduíche na University of Kansas, e pós-doutorado em Motricidade Humana pela Faculdade de Motricidade Humana (FMH) de Lisboa e em Psicologia Experimental pela Universidade de São Paulo. Professora associada do Departamento de Psicologia Geral e Análise do Comportamento e do Programa de Pós-Graduação em Análise do Comportamento da Universidade Estadual de Londrina. BCBA (certification number 1-19-35098). Coordenadora do LADEJE (Laboratório de Desenvolvimento e Avaliação de Jogos Educativos). Atua principalmente nas seguintes áreas: (a) estudos experimentais e aplicados sobre processos de ensino e aprendizagem em diferentes contextos, (b) desenvolvimento e avaliação de tecnologias comportamentais para diferentes contextos, em especial, jogos educativos e aplicativos, (c) Equivalência de estímulos: Pesquisas experimentais e aplicadas ao ensino de habilidades acadêmicas (leitura, escrita, matemática etc.), (d) fair play e o contexto esportivo.