Publicações no BrCris
 

Fernanda Alves Vendas

Fernanda Vendas has a master's degree in Education from the Pontifical Catholic University of Rio de Janeiro - Puc Rio (2017), a specialist in Early Childhood Education from the same institution (2012) and a pedagogue from the State University of Rio de Janeiro (2010). She has been an effective teacher of Early Childhood Education at Colégio Pedro II since 2013, where she also works as supervisor of the Teacher Residency Program (PRD) in Early Childhood Education at Colégio Pedro II. Professor of the discipline "History of Education in Brazil" Integrated Degrees at Colégio Pedro II (Campus Realengo). He is a member of the Experiences and Childhoods Research Center (NUPEI) and also of the Extension Project of the Course "Teaching Action between Experiences and Childhoods", at Colégio Pedro II. She has part of the Editorial Team of Revista Práticas em Educação Infantil, from Colégio Pedro II. She has a member of the Communication and Registration Working Group (WG) of CREIR. She has already been a teacher and advisor of the extension course "Playing, exploring and exchanging: the matrices of CREIR at Colégio Pedro II". She was a Scholarship Advisor for the Specialization in Teaching in Early Childhood Education at the Federal University of the State of Rio de Janeiro (UNIRIO). Collaborated as a content writer for EAD at Universidade Estácio de Sá. She has already worked in the Municipal Education Network of Rio de Janeiro as a Teacher of Early Childhood Education and as a Teacher of Elementary School I, with a focus on literacy. She has experience in the areas of Early Childhood Education, Reading and Writing, Memories, History of Brazilian Education and Teacher Training.
Fernanda Vendas é mestra em Educação pela Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro - Puc Rio (2017), especialista em Educação Infantil pela mesma instituição (2012) e pedagoga pela Universidade do Estado do Rio de Janeiro (2010). É professora efetiva da Educação Infantil do Colégio Pedro II desde 2013, onde atua também como supervisora do Programa de Residência Docente (PRD) em Educação Infantil do Colégio Pedro II. Docente da disciplina "História da Educação no Brasil" nas Licenciaturas Integradas oferecidas pelo Colégio Pedro II (Campus Realengo). É integrante do Núcleo de Pesquisa Experiências e Infâncias (NUPEI) e também do Projeto de Extensão do Curso "Ação docente entre experiências e infâncias", ambos do Colégio Pedro II. Fez parte da Equipe Editorial da Revista Práticas em Educação Infantil, do Colégio Pedro II. Foi integrante do GT (Grupo de Trabalho) Comunicação e Registro, do CREIR. Já foi professora e orientadora do curso de extensão "Brincar, explorar e trocar: as matrizes do CREIR do Colégio Pedro II". Foi Orientadora Bolsista da Especialização de Docência em Educação Infantil da Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro (UNIRIO). Colaborou como conteudista para EAD da Universidade Estácio de Sá. Já atuou na Rede Municipal de Educação do Rio de Janeiro como Professora da Educação Infantil e como Professora do Ensino Fundamental I, com enfoque para alfabetização. Tem experiência nas áreas de Educação Infantil, Leitura e escrita, Memórias, História da Educação Brasileira e Formação Docente.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Afiliação
  •  
  • Publicações
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •