Publicações no BrCris
 

Dener Luiz da Silva

Graduated at Universidade Federal de Santa Catarina (1992), Master's in Education (Educational Psychology) at Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (1996) and with a PHD in Education (History of Educational Psychology) at Universidade Federal de Minas Gerais (2007) with a Doctoral Stage at Geneve University (UNIGEN) in the Jean Piaget Archive, Switzerland. Has experience in Psychology, with theoretic emphasis in psycho-genetics theories (Piaget, Vygotsky and Wallon), Phenomenology and Humanistic Psychology, acting on the following subjects:School and Educational Psychology practice, History of Psychology, Education and University Extension, Psychological Duty on Person Centered Approach (PCA). A post-doctoral stage (2022-2023) at University of Trento about 'Feedback in the High School: internal feedback, emocional aspects, feedback literacy'. ORCID: 0000-0002-9422-6531
Graduação em Psicologia pela Universidade Federal de Santa Catarina (1992), Mestrado em Educação (Psicologia da Educação) pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (1996) e Doutorado em Educação (História da Psicologia da Educação) pela Universidade Federal de Minas Gerais (2007) com período 'sandwich' na Universidade de Genebra (2006), Arquivos Jean Piaget. É professor Associado IV da Universidade Federal de São João Del-Rei (MG). Atua na área de Psicologia Escolar/Educacional, com ênfase em Teorias Psicogenéticas (Piaget, Vigotski e Wallon), principalmente nos seguintes temas: Prática do Psicólogo Educacional e Escolar, História da Psicologia, Fenomenologia e Psicologia Humanista (Rogers), Plantão Psicológico na Abordagem Centrada na Pessoa (ACP), Extensão Universitária. Período de Pós-Doutorado na Universidade de Trento (2022-2023), tema 'Feedback no Ensino Superior: feedback interno, aspectos emocionais e autoconsciência'. ORCID: 0000-0002-9422-6531

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Publicações
  •  
  • Ensino
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •