Anna Augusta Sampaio de Oliveira
Bolsista Produtividade - CNPQ, nível 2. Professora Adjunta da Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (Unesp), na graduação e pós-graduação. Pós-doutora em Educação (USP), Livre-docente em Educação Especial (UNESP), Doutora em Educação (UNESP), Mestre em Educação Especial (UFSCar), Pedagoga com habilitação em Educação Especial, área da deficiência visual (USP). Coordenadora Adjunta do Mestrado Profissional de Educação Inclusiva em Rede Nacional (PROFEI/CAPES). Membro Titular da Comissão Permanente de Avaliação da Unesp (CPA/UNESP) e do Grupo de Avaliação Institucional (GRAI/CPA/UNESP). Líder do Grupo de Estudo e Pesquisa em Inclusão Social (GEPIS\CNPq). Coordenadora de Convênio entre a Coordenadoria de Desenvolvimento Profissional e Práticas Pedagógicas (CDeP3) da Unesp e Secretaria Municipal de Educação de São Paulo para a oferta do Curso de Especialização em Educação Especial com Ênfase no Transtorno do Espectro Autista ? TEA e do Curso de Especialização em Educação Especial com ênfase no Atendimento Educacional Especializado, do qual é a coordenadora pedagógica. Possui publicação regular de livros, capítulos e artigos científicos, nacionais e internacionais sobre temas de sua área. Destaca-se a idealização e elaboração do Referencial de Avaliação da Aprendizagem na área da deficiência intelectual, para o Ensino Fundamental, ciclos 1 e 2 e para a Educação de Jovens e Adultos ? EJA (RAADI ciclo I, ciclo II e EJA) e acompanhou a aplicação do RAADI-ciclo I na Rede de Ensino do Município de São Paulo. Em termos de gestão acadêmica foi indicada em 2016 como o terceiro nome em ordem de sucessão para substituir a direção da Faculdade de Filosofia e Ciências (FFC\Unesp), exerceu por quatro anos a função de vice-coordenadora do Programa de Pós-Graduação em Educação da Faculdade de Filosofia e Ciências da Unesp, quando o programa alcançou o conceito 6 pela CAPES. Tem experiência na coordenação de cursos de especialização, em parceria com a Secretaria Municipal e Estadual de Educação de São Paulo, nas modalidades presencial e semipresencial, com o uso dos recursos do Ensino a Distância (EaD), na área da Educação Especial. Coordenou um projeto internacional e interinstitucional envolvendo a Universidade de Havana (Cuba), Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro (Rio de Janeiro) e a Unesp. Áreas de atuação: educação especial, educação inclusiva, educação infantil. política educacional, avaliação pedagógica, currículo escolar, deficiência intelectual e transtorno do espectro autista. Estudiosa do Enfoque Histórico-cultural. Quantidade de citações recebidas na literatura científica: Google Scholar: 1296; Scielo: 4; Indice H: 21; Indice i10: 33.
Scholarship Producer - CNPQ, level 2. Adjunct Professor at the State University of São Paulo Júlio de Mesquita Filho - UNESP, at undergraduate and postgraduate level. Free professor of Special Education (UNESP), PhD in Education (UNESP), Master in Special Education (UFSCar), Pedagogue (USP). Leader of the Research Group on Social Inclusion - GEPIS, in partnership with Maria Candida Soares Del Masso and coordinator of the Group of Political and Pedagogical Studies on Inclusion - GEPPI. It acts from the perspective of historical-cultural theory and develops research based on the instrumental or genetic-causal method based on Vygotsky. It has regular publication of books, chapters and scientific articles, national and international on subjects of its area. He published the book "A forgotten dialogue: the turn and the voice of adolescents with disabilities", with several reprints, organized the book "School Inclusion: Special Education Contributions" in 2008 and reprint in 2011 in partnership with Sadao Omote And Claudia Mosca Giroto. In 2013, he published the book "Pedagogical Assessment: Focus on Intellectual Disability in an Inclusive Perspective", in co-authoring with Fernanda Dourado Valentim and Luis Henrique Silva and the book "Individual Development Plan and Specialized Educational Attendance", coauthored and both published by Editora Of Unesp. In 2014, he organized the book "Pedagogical Practices in Special Education: Towards an Inclusive School", published by Editora da Universidad de Alcalá - Spain, and currently works for the publication of a book on schooling in the area of intellectual disability, in the organization Three books, several chapters and articles in process. It is worth highlighting the idealization and elaboration of the "Reference for Assessment of Learning in the area of intellectual disability", for Elementary School, cycles 1 and 2 and for Youth and Adult Education - EJA (RAADI cycle I, cycle II and EJA) . In terms of management was indicated as the third name in order of succession to replace the direction of the Faculty of Philosophy and Sciences, for four years he served as vice-coordinator of the Post-Graduation Program in Education, concept 5 by CAPES. She worked as a pedagogical advisor in the Special Education Division of the Education Department of the Municipality of São Paulo and followed the application of RAADI-cycle I in the municipal education network of São Paulo. Has experience in the coordination of specialization courses, in partnership with the São Paulo Municipal and State Department of Education, in the face-to-face and semi-presential modalities, with the use of Distance Learning (EaD) resources, in the Special Education area and specifically in Intellectual disability. He coordinates an international and interinstitutional project involving the University of Havana (Cuba), Federal Rural University of Rio de Janeiro (Rio de Janeiro) and the Paulista State University, Marília campus. She has experience in Education, with emphasis on special education and inclusive education, focusing on school curriculum, pedagogical evaluation, teacher training, specialized educational service, educational policy.
Áreas De Investigação
- Visão geral
- Publicações
- Ensino
- Identidade
- Ver todos
