Publicações no BrCris
 

Seiji Isotani

Seiji Isotani is a Professor of Computer Science and Learning Technology at the Institute of Mathematics and Computer Science of the University of São Paulo (USP). He holds a Bachelor's and Master's Degrees in Computer Science from USP. He also did a specialization in Collaborative Learning and Ontology Engineering. He completed his Ph.D. in Information Engineering at Osaka University (Japan). After that he worked as a Research Fellow at Carnegie Mellon University (USA) until 2011 when he returned to USP. He is the founder and current co-coordinator of the Applied Computing in Education Laboratory (CAED). He is also the co-founder of two startups, one in the area of educational technologies and another in the area of ​​semantic technologies, both awarded in different opportunities for the production and application of technological innovations in the sector. He has conducted research on the following topics: Artificial Intelligence in Education, Intelligent Tutoring Systems, Computer-Supported Collaborative Learning (CSCL), Gamification, Ontology Engineering and Linked Open Data. He coordinated more than 20 Research Projects, with international and multidisciplinary teams.. He has published more than a hundred scientific papers, has more than 2500 citations and, according to Google Scholar, he is among the Top 30 most cited researchers in his field. He has received several awards in his career from entities such as the Brazilian Computer Society (SBC), IBM, ACM, IEEE, among others. He acts as Program Committee member of national and international scientific journals and conferences, as well as being systematically invited as keynote speaker of scientific events. He was the Editor-in-Chief of the Brazilian Journal of Informatics in Education (RBIE), Associate Editor of IEEE Transactions on Learning Technologies, Member of the Municipal Council of São Carlos, Member of the Special Committee on Informatics in Education (CEIE-SBC) and Brazilian Representative in the IFIP Technical Committee on Education (TC3). He has been Visiting Professor at different foreign institutions in Japan, Spain and China. Currently, he is ACM Distinguished Speaker, IEEE Senior Member, Associate Editor of Frontiers in Artificial Intelligence, and Consultant in Educational Technologies for the Ministry of Education.
Seiji Isotani é Professor Titular Visitante em Educação na Universidade de Harvard, EUA, e Professor Titular em Computação e Tecnologias Educacionais na Universidade de São Paulo (ICMC-USP). Possui Doutorado em Engenharia da Informação na Universidade de Osaka, Japão, com tese na área de Inteligência Artificial aplicada à Educação e Pós-Doutorado em Ciências Cognitivas na Universidade de Carnegie Mellon, EUA. É co-fundador do Laboratório de Computação Aplicada à Educação e Tecnologia Social Avançada do ICMC-USP que já formou uma centena de profissionais. Foi também co-fundador de duas empresas de base tecnológica (startups), ambas premiadas em diferentes oportunidades pela produção e aplicação de inovações tecnológicas no setor. Suas pesquisas focam no desenvolvimento e aplicação de técnicas da computação para apoiar e transformar as atividades de ensino e aprendizagem. É reconhecido internacionalmente por seus trabalhos nas áreas de Inteligência Artificial na Educação, Sistemas Tutores Inteligentes, Gamificação e Dados Abertos Conectados.Foi um dos pioneiros no desenvolvimento de tecnologias educacionais interativas, inteligentes e motivadoras no país Publicou mais de duas centenas de artigos científicos e, de acordo com o Google Scholar, está na lista dos 20 pesquisadores mais citados no mundo em suas áreas de atuação. Foi Editor Chefe da Revista Brasileira de Informática na Educação (RBIE), Editor Associado da IEEE Transactions on Learning Technologies, Membro do Conselho Municipal de Educação de São Carlos, Membro da Comissão Especial de Informática na Educação (CEIE-SBC), Membro do Comitê Julgador de Bolsas Institucionais do PIBIT no CNPq e Representante Brasileiro no Comitê Técnico em Educação (TC3) da IFIP. Atua desde 2017 como assessor técnico-científico junto ao Ministério de Educação na concepção e execução de Políticas Públicas em Tecnologias Educacionais baseadas em Evidências. Atualmente é Vice-Presidente da Academia Brasileira de Tecnologias Educacionais, membro do Comitê Gestor da Rede de Inovação para a Educação Brasileira, ACM Distinguished Speaker, Membro Sênior da IEEE, Editor Associado do Periódico Frontiers in Artificial Intelligence e bolsista produtividade do CNPq.Personal Website: https://sites.icmc.usp.br/sisotani

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Publicações
  •  
  • Pesquisas
  •  
  • Ensino
  •  
  • Serviço
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •