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Joao Henrique da Silva

He has a bachelor's degree and a licentiate in Philosophy. He has a degree in Pedagogy and a Specialist in Educational Law. He also holds a Master's degree in Education from the Federal University of Grande Dourados (2014) and a PhD in Special Education from the Federal University of São Carlos (2017). He is currently an Adjunct Professor of the Special Education degree course at the Federal Rural University of Rio de Janeiro. He coordinates the Group of Studies and Research in Special Education and Diversity (GSRSED). He is also a member of the Research Group Theories and Foundations of Education (GPTeFE) and of the National Association of Graduate Studies and Research in Education (ANPEd), as an Ad Hoc Reviewer of the WG 15 - Special Education - and member of the WG People with Disabilities in Public Schools in the Rural World - Front of the Rural Schools, of the National Forum of Rural Education (FONEC). He has professional experience in Basic Education and Higher Education and works as ad-hoc consultant for journals in the field of Education. He published the book "National Federation of APAES in Brazil, hegemony and educational proposals (1990-2015)", by CRV publishing company, in 2020, besides dozens of articles in journals. Conducts studies and research in the field of Special Education, working mainly on the following topics: history and educational policy, teacher training, specialized educational services, interfaces between special education and indigenous school education, and human and cultural diversity
Possui bacharelado e licenciatura em Filosofia. Licenciado em Pedagogia e Especialista em Direito Educacional. Também é Mestre em Educação pela Universidade Federal da Grande Dourados (2014) e Doutor em Educação Especial pela Universidade Federal de São Carlos (2017). Atualmente é Professor Adjunto do curso de Licenciatura em Educação Especial da Universidade Federal Rural do Rio de Janeiro. Coordena o Grupo de Estudos e Pesquisas em Educação Especial e Diversidade (GEPEED). Participa da Rede de Educação Especial no Campo (UEPA) e do Grupo de Pesquisa Teorias e Fundamentos da Educação (GPTeFE). Além de ser membro da Associação Nacional de Pós-Graduação e Pesquisa em Educação (ANPEd), na condição de Parecerista Ad Hoc do GT 15 - Educação Especial - e membro do GT Pessoas com Deficiência em Escolas Públicas do Campo - Frente das Escolas do Campo, do Fórum Nacional de Educação do Campo (FONEC). Tem experiência profissional na Educação Básica e no Ensino Superior e trabalha na tarefa de consultor ad-hoc de periódicos na área da Educação. Publicou o livro "Federação Nacional das APAES no Brasil, hegemonia e propostas educacionais (1990-2015)", pela editora CRV, em 2020, além de dezenas artigos em periódicos. Realiza estudos e pesquisa no campo da Educação Especial, atuando principalmente nos seguintes temas: história e política educacional, formação de professores, atendimento educacional especializado, interfaces entre educação especial e educação escolar indígena, e diversidade humana e cultural.

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