graduado em Psicologia pela Universidade de São Paulo (1976), com mestrado (1981) e doutorado (1987) em Psicologia Escolar e do Desenvolvimento Humano pelo Instituto de Psicologia da Universidade de São Paulo, pós-doutorado no Programa de Pós-Graduação em Educação Especial da Universidade Federal de São Carlos (1993) e com formação como Supervisor em Psicodrama (1998), Terapeuta de Aluno (1993) e Psicodramatista (1992) pelo Instituto de Psicodrama de Ribeirão Preto (1992). Orientador de doutorado e mestrado no Programa de Pós-graduação em Psicologia da Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de Ribeirão Preto da Universidade de São Paulo. Experiência na área de Psicologia em Psicologia Escolar e Clínica, com atuação nos seguintes temas: processos de produção de subjetividade, etnografia educacional, sociodrama educacional e análise de instituições educacionais.
graduated in Psychology from the University of São Paulo (1976), with a master's degree (1981) and a doctorate (1987) in School and Human Development Psychology by the Institute of Psychology of the University of São Paulo, postdoctoral fellow in the Postgraduate Program in
Special Education at the Federal University of São Carlos (1993) and with training as Supervisor in Psychodrama (1998), Student Therapist (1993) and Psychodramatist (1992) by the Institute of Psychodrama of Ribeirão Preto (1992). Adviser of doctorate and master's degree in the Program of Post-graduation in Psychology of the Faculty of Philosophy, Sciences and Letters of Ribeirão Preto of the University of São Paulo. Experience in the area of Psychology in School and Clinical Psychology, working on the following topics: subjectivity production processes, educational ethnography, educational sociodrama and analysis of educational institutions.