Publicações no BrCris
 

Rosana Maria Pires Barbato Schwartz

Foi Bolsista de Desenvolvimento Científico Regional do CNPq (PDCR) - Nível C. Membro da Sociedade Brasileira de Sociologia (SBS). Membro da American Sociological Association (ASA), fundado em 1905 (EUA). Foi Docente Colaborador no Programa de Pós-Graduação em Políticas Públicas na Universidade Estadual do Ceará (UECE). Foi Editor - Chefe do Journal of Law, Public Policies, and Human Sciences. Membro do Conselho Editorial da Mental Health Human Resilience International Journal. Realizou diversos estágios pós- doutorais pelo Brasil e Exterior. Doutor em Educação Escolar (2018) pela UNESP/ Araraquara. Realizou o Estágio Doutoral com bolsa CAPES/PDSE, junto ao Centro em Investigação Social (CIS) pelo Instituto Universitário de Lisboa - ISCTE - Portugal (2015-2016). Mestre em Desenvolvimento Regional e Políticas Públicas (2014). Licenciado em Ciências Sociais (2011). Foi Pesquisador Titular no Departamento de Pesquisa do Centro Universitário do Sul de Minas (Unis). Editor na Diversitas Journal (UNEAL) - Qualis B2. Participa, como pesquisador das Cátedras Unesco - José Saramago, Universidade do Vigo (Espanha), e Intangible and Tradicional Know-how: Linking Heritage (Universidade de Évora) e da Cátedra Ignacy Sachs (PUC/SP).Membro Honorário Dell Accademia di Scienze Umane - Pontificia Università Urbaniana (Itália). Membro Honorário na National Science Teaching Association (EUA), na NATIONAL ACADEMY OF EDUCATIONAL SCIENCES OF UKRAINEU (Ucrânia) e Membro Honorário da American Anthropological Association (fundada por Franz Boas em 1902). Foi Docente Permanente no Programa de Pós-Graduação em Políticas Públicas (PPG-PP) da Universidade de Mogi das Cruzes (UMC) com bolsa PNPD/CAPES. Foi Líder no Grupo de Pesquisa em Educação, Cultura, Memória e Arte (GEPECUMA - UNESP). Pesquisador no Formação Humana Integral na escola básica no Brasil: sujeitos, territórios, dimensões e interfaces, da UFRS. Pesquisador Colaborador na Researcher in LGBT and Allies Harvard Medical Students (LAHMS). Pesquisador Convidado no Centre for Citizenship, Conflict, Identity and Diversity (University of Huddersfield). Pesquisador Associado em dois projetos na Fundação de Amparo à Pesquisa do Estado de São Paulo (FAPESP). Foi Presidente de Comitê de Ética. Membro de Assessoramento em Agências de Fomento. Foi Consultor na UNESCO. Foi Professor - Visitante na Universidade Estadual do Tocantins (UNITINS). Publicou mais de 150 artigos científicos, capítulos de livros, 20 livros e organizou outras 8 obras. Recebeu diversos prêmios e honrarias. Membro editorial em 15 periódicos. Membro do Comitê Científico Nacional da Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Qualis A2). Foi Membro da ANPED. Foi Pesquisador no Grupo de Investigación Escritoras y Escrituras - Universidad de Sevilla. Membro da Associação Brasileira de Educação - ABE (Rio de Janeiro). Avaliador Ad Hoc em mais de 30 revistas científicas nacionais e internacionais. Principais interesses em suas pesquisas e publicações: inclusão escolar, políticas públicas, educação especial, formação docente, preconceito em sala de aula e BNCC. Publica ao lado de Maria Cecília de Souza Minayo (Fiocruz), Pedro Demo (UnB), Zimbardo (Stanford), Cialdini (Arizona), etc.
Full Researcher at the Research Department of the University Center of Southern Minas (Unis). Professor and Visiting Researcher in kg the Graduate Program in Education from the Federal University of Pampa (UNIPAMPA). Junior Collaborating Researcher with the Graduate Program in Human Rights and Citizenship of the University of Brasília - UnB. Post- PhD for the following Programs: Education from the Federal University of Rio Grande do Norte (UFRN), Social Sciences from the Paulista State University (UNESP/ Marília), History from the University of Warwick (United Kingdom), Education from the Universidad de Sevilla (Spain), Social sciences and Behavior by the University of Coruña (Spain), Education by the State University of Southwest Bahia (UESB), Teaching by the Federal University of Pampa (UNIPAMPA), History by the University of Évora (Portugal) and in Public Policy by the University of Mogi das Cruzes. Post-PhD student in Human Rights and Citizenship from the University of Brasilia (UnB) and in Teaching at UNIVATES. PhD in School Education (2018) by UNESP/ Araraquara. He held the Doctoral Internship with capes/PDSE scholarship, with the Center for Social Research (CIS) by the University Institute of Lisbon - ISCTE - Portugal (2015-2016). Master in Regional Development and Public Policy (2014). Graduated in Social Sciences (2011). Collaborating Editor at The Subjects in Education and Health Journals , DOXA: REVISTA BRASILEIRA DE PSICOLOGIA E EDUCAÇÃO (UNESP) and Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (RIAEE). As a researcher of the Unesco Chairs - José Saramago, University of Vigo (Spain), Research and Social Responsibility in Higher Education, University of Victoria (Canada) and Intangible and Traditional Know-how: Linking Heritage (University of Évora) and The Ignacy Sachs Chair (PUC/SP). Honorary Member Dell Accademia di Scienze Umane - Pontificia Università Urbaniana (Italy). Honorary Member of the National Science Teaching Association (USA), the NATIONAL ACADEMY OF EDUCATIONAL SCIENCES OF UKRAINEU (Ukraine) and Honorary Member of the American Anthropological Association (founded by Franz Boas in 1902). He was a Permanent Professor in the Graduate Program in Public Policy (PPG-PP) of the University of Mogi das Cruzes (UMC) with pnpd/capes scholarship. Leader in the Research Group in Professional Education and Teacher and Student Training - GPEPFDD (UNIS/MG). Leader in the Research Group in Education, Culture, Memory and Art (GPECUMA - UNESP). Guest Researcher at the Centre for Citizenship, Conflict, Identity and Diversity (University of Huddersfield). Researcher at Grupo de Investigación Escritoras y Scriptures - Universidad de Sevilla. Associate Researcher in two projects at the São Paulo State Research Support Foundation (FAPESP). He was a Consultant at the United Nations Educational, Scientific, and Cultural Organization (UNESCO). He was Professor - Visitor at the State University of Tocantins (UNITINS). He has published more than 100 scientific articles, book chapters, 08 books and organized 8 other works. He writes and research alongside the renowned professors Dr. Maria Cecília de Souza Minayo and Dr. Pedro Demo. He has received several awards and honors (Citizenship Titles).Editorial member in 15 journals. Member of the National Scientific Committee of the Ibero-American Journal of Studies in Education (Qualis A2). Ad Hoc Evaluator in 36 scientific journals, highlighting the following journals: Education and Research USP, Revista Ciência Saúde Coletiva Fiocruz and Educational Philosophy and Theory. Member and evaluator at the National Association of Graduate Studies and Research in Education (ANPEd).

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Publicações
  •  
  • Ensino
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •