He holds a PhD in Scientific and Technological Education (2011) and a Master's in Education (2000) from the Federal University of Santa Catarina - UFSC, a degree in Mathematics (1984) from the University of Passo Fundo - UPF. She is currently a permanent professor at the stricto sensu Graduate Program in Education at the Integrated Regional University of Alto Uruguai e das Missões-URI, Frederico Westphalen Campus, member of the Research Line Teacher Training, Knowledge and Practices. He is leader of the Research Group on Educational Processes: Teacher Training, Knowledge and Practices - GPPE, participates in the International Red of Ethnomathematics (REDINET) and the Brazilian Network for Socially Just Educational Institutions and Villages, Fields and Cities that Educate (REDHUMANI). She participates in the UNESCO UniTwin Chair - The City that Educates and Transforms as a Delegate of the Integrated Regional University of Alto Uruguai and Missões (URI). She participates in GT 19 (Mathematics Education) of the National Association of Graduate Studies and Research in Education (ANPEd) and GT 07 (Training of Teachers who teach Mathematics) of the Brazilian Society of Mathematics Education (SBEM). She has experience in the area of Education, with an emphasis on Mathematics Education, working mainly on the following topics: Teacher Training, Mathematics Education, Ethnoknowledge and Educational Processes, Indigenous and Rural Education, Educating Cities and Urban Pedagogies. E0-mail: lucisantosbernardi@gmail.com
Possui Doutorado em Educação Científica e Tecnológica (2011) e Mestrado em Educação (2000) pela Universidade Federal de Santa Catarina - UFSC, Graduação em Matemática (1984) pela Universidade de Passo Fundo - UPF. Atualmente é professora permanente do Programa de Pós-Graduação stricto sensu em Educação da Universidade Regional Integrada do Alto Uruguai e das Missões - URI, Campus de Frederico Westphalen, integrante da Linha de Pesquisa Formação de Professores, Saberes e Práticas. É líder do Grupo de Pesquisa Processos Educativos: Formação de Professores, Saberes e Práticas - GPPE, participa da Red Internacional de Etnomatemática (REDINET) e da Rede Brasileira por Instituições Educativas Socialmente Justas e Aldeias, Campos e Cidades que Educam (REDHUMANI). Participa da Cátedra UNESCO UniTwin - A Cidade que Educa e Transforma como Delegada da Universidade Regional Integrada do Alto Uruguai e das Missões (URI). Participa do GT 19 (Educação Matemática) da Associação Nacional de Pós-graduação e Pesquisa em Educação (ANPEd) e do GT 07 (Formação de Professores que ensinam Matemática) da Sociedade Brasileira de Educação Matemática (SBEM). Tem experiência na área de Educação, com ênfase em Educação Matemática, atuando principalmente nos seguintes temas: Formação do Professor, Educação Matemática, Etnoconhecimento e Processos Educativos, Educação Indígena e do Campo, Cidades Educadoras e Pedagogias Urbanas. E-mail: lucisantosbernardi@gmail.com