Professora TITULAR da Universidade Federal de Rondônia, área de EDUCAÇÃO. Pós-doutorado em Educação pela Universidade de São Paulo FE-USP, 2014. Doutora em Educação: Currículo pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC/SP, 2003). Mestre em Educação (Políticas Públicas e Administração Escolar/UFRJ). Graduada em Pedagogia, e Especialista em Educação Especial pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP/ /Marília). Linhas de Pesquisa: Currículo. Diversidade Cultural. Educação Inclusiva. Formação Docente. Práticas Pedagógicas. Inovações Curriculares e Tecnológicas. Membro dos grupos de Pesquisa: Práxis (UNIR e UFOPA), EDUCA (PPGEE/ MEPE;UNIR); Grupo de Estudos Interdisciplinares das Fronteiras Amazônicas - GEIFA (UNIR/Guajará-Mirim) e HISTEDBR(UNIR). Aposentada recentemente pela UNIR, estuda línguas e culturas na Califórnia (EUA).
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1324-4704
Titular Professor at the Federal University of Rondônia, area of EDUCATION. Post-doctorate in Education from the University of São Paulo FE-USP, 2014. PhD in Education: Curriculum from the Pontifical Catholic University of São Paulo (PUC / SP, 2003). Master in Education (Public Policy and School Administration / UFRJ). Graduated in Pedagogy, and Specialist in Special Education at Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP / / Marília). Research Lines: Curriculum. Cultural diversity. Inclusive education. Teacher Education. Pedagogical practices. Curricular and Technological Innovations. Member of the Research groups: Praxis (UNIR and UFOPA), EDUCA (PPGEE / MEPE; UNIR); Interdisciplinary Study Group on the Amazon Frontiers - GEIFA (UNIR / Guajará-Mirim) and HISTEDBR (UNIR). Recently retired by UNIR, she studies languages and cultures in California (USA). ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1324-4704