Publicações no BrCris
 

João Carlos Neves de Paiva

Adjunct Professor at the University of Brasília-UnB, full in the Department of Administration / Marketing Area. He holds a PhD in Business Administration from the University of Brasília-UnB (2010), where he also holds a degree in Administration (2000). He holds a Master's degree in Business Administration from the Federal University of Minas Gerais-UFMG (2004). Participates in the research groups EXPERIMENT-Research Group in Performance of Marketing and Strategy and CULTI-Culture, Innovation, Consumption and Entrepreneurship. He was a Banco do Brasil employee from October / 1977 to July / 2013, where he held several managerial positions in Brazil and abroad. His last position was in the International Business and Foreign Trade Department, acting as Banco do Brasil's representative for Central America and the Caribbean, based in Panama. He has experience in the area of ​​Administration with emphasis in marketing, consumer behavior, innovation, organizational strategies, cross-cultural studies, entrepreneurship and banking industry.
Professor Adjunto na Universidade de Brasília-UnB, lotado no Departamento de Administração/Área de Marketing. É doutor em Administração pela Universidade de Brasília-UnB (2010), onde também se graduou em Administração (2000). Possui mestrado em Administração pela Universidade Federal de Minas Gerais-UFMG (2004). Faz parte dos grupos de pesquisa EXPERIMENTA-Grupo de Pesquisa em Desempenho de Marketing e Estratégia e CULTI-Cultura, Inovação Consumo e Empreendedorismo. Foi funcionário do Banco do Brasil de outubro/1977 a julho/2013, onde exerceu diversas funções gerenciais, no Brasil e no exterior. Seu último posto foi na Diretoria de Negócios Internacionais e Comércio Exterior, atuando como representante do Banco do Brasil para a América Central e o Caribe, sediado no Panamá. Tem experiência na área de Administração com ênfase em marketing, comportamento do consumidor, inovação, estratégias organizacionais, estudos transculturais, empreendedorismo e indústria bancária.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Publicações
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •