Doctoral candidate in Education at UNIOESTE, Cascavel/PR..
Master in Education from UNESP / Marília with the theme: Epistemology and Genetic Psychology and Neurosciences.
Specialist in Philosophy of Education, in Neuropsychopedagogy and in Administrative and Economic Law by FMGV / MG, in Brazilian Literature and National History, by UTFPR, and in Civil Procedural Law by UNIPAR / Cascavel.
BA and BA in History from UFRN, BA in Law from UNIPAR / Cascavel and BA in Philosophy from UNINTER.
He was Prof. of the Pedagogical Training Program - PROFOP, as well as of the Graduate Program in Education: Teaching Methods and Techniques of UTFPR / Medianeira
Researches the following themes: Epigenetics and human cognition; learning approximately; biological structure of cognition; Social imagery of cognition and the relationship between Health and Spirituality.
He is the creator of Neuro-learning, a conceptual framework that seeks to understand human use and learning from the perspective of Cognitive Neuroscience.
Doutorando em Educação pela UNIOESTE, Câmpus de Cascavel/PR.
Mestre em Educação pelo UNESP/Marília com o tema: A Epistemologia e Psicologia Genéticas e as Neurociências.
Especialista em Filosofia da Educação, em Neuropsicopedagogia e em Direito Administrativo e Econômico pela FMGV/MG, em Literatura Brasileira e História Nacional, pela UTFPR, e em Direito Processual Civil pela UNIPAR/Cascavel.
Bacharel e licenciado em História pela UFRN, Bacharel em Direito na UNIPAR/Cascavel e Licenciando em Filosofia pela UNINTER.
Foi Profº do Programa de Formação Pedagógica - PROFOP, bem como do Programa de Pós-Graduação em Educação: Métodos e Técnicas de Ensino da UTFPR/Medianeira
Pesquisa os seguintes temas: Epigenética e cognição humana; aprendizagem significativa; estrutura biológica da cognição; Imaginário social da cognição e a relação entre Saúde e Espiritualidade.
É idealizador da Neuroaprendência, estrutura conceitual que busca compreender o ensinar e o aprender humano sob a óptica Neurociência Cognitiva.