Berlane Silva Martins
Graduated at Mathematics from Universidade Federal de Goiás (1992), Master at Education - Learning of Science and Mathematics, researcher at Ethnomathematics, Curriculum and Teacher Trainning from Universidade de São Paulo - Faculdade de Educação (2003) and PhD at Mathematics Education, International trends in history and philosophy of mathematics and its reflections in mathematics education, University Anhanguera of São Paulo (2013). Actually works at adviser at Conselho de Educação do Distrito Federal. Has experience in Education, acting on the following subjects: teacher trainning, mathematics, teaching methodology, ethnomathematics, mathematics education and educational legislation.
Possui graduação em Licenciatura Plena em Matemática pela Universidade Federal de Goiás (1992), Mestrado em Educação, linha de pesquisa Ensino de Ciências e Matemática, área de pesquisa Etnomatemática, Currículo e Formação de Professores pela Universidade de São Paulo - Faculdade de Educação (2003), Doutorado em Educação Matemática, linha de pesquisa Tendências Internacionais da História e da Filosofia da Matemática e seus reflexos na Educação Matemática, pela Universidade Anhanguera de São Paulo (2019). Atualmente é professora - Secretaria de Estado de Educação do DF, assessora técnica no Conselho de Educação do Distrito Federal - CEDF e doutora pesquisadora do Grupo de Pesquisa em Etnomatemática - GEPEm/USP. Tem experiência na área de Educação, com ênfase em Ensino de Ciências e Matemática, atuando principalmente nos seguintes temas: formação de professores, matemática, metodologia de ensino, etnomatemática, educação matemática e legislação educacional.
Áreas De Investigação
- Publicações
- Identidade
- Ver todos
