Graduated in Artistic Education with specialization in Performing Arts by the School of Communications and Arts of the University of São Paulo (ECA USP). Master in Education in the area of Didactics, Teaching Theories and School Practices by the Faculty of Education of USP (FEUSP). PhD in Education in the area of Psychology and Education from the Faculty of Education of USP (FEUSP). Postdoctoral by the Faculty of Education of USP (Brazil) and Postdoctoral by the Faculty of Education of USP (Brazil) and by the Melbourne Graduate School of Education (MGSE) of the University of Melbourne (Australia). Professor at the Federal University of São Carlos, Sorocaba campus (UFSCar), Department of Human Sciences and Education, area of Art Teaching Methodology, Corporeity and Education. Leader of the Research Group on Childhood, Art, Educational and Psychosocial Practices (GIAPE UFSCar), which is part of the DIÁLOGOS International Research Network, with 12 groups from Brazil and abroad that carry out research in a collaborative perspective in the areas of education, language and Art. Researcher at the Integrated Contexts of Early Childhood Education (CIEI USP). Researcher and deputy leader of the Art in Pedagogy Research Group (GPAP) from 2012 to 2020. Member of the Federation of Art/Educators of Brazil (FAEB). Councelor for Latin America at the World Council of the International Society for Education Through Art (InSEA) mandate 2022-23. Member of the Paulista Organization of Art Education (OPAE). Works mainly on the following topics: Cultural and artistic training of teachers; Art and Pedagogy; Body and Movement; Theater Pedagogy; Cultural diversity; Artistic languages with children and their childhoods; Art-based educational research.
Licenciada em Educação Artística com Habilitação em Artes Cênicas pela Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo (ECA USP). Mestre em Educação na área de Didática, Teorias de Ensino e Práticas Escolares pela Faculdade de Educação da USP (FEUSP). Doutora em Educação na área de Psicologia e Educação pela Faculdade de Educação da USP (FEUSP). Pós-doutora pela Faculdade de Educação da USP (Brasil) e pela Melbourne Graduate School of Education (MGSE) da University of Melbourne (Australia). Professora da Universidade Federal de São Carlos campus Sorocaba (UFSCar), Departamento de Ciências Humanas e Educação, na área de Metodologia do Ensino de Arte e Corporeidade do curso de Licenciatura em Pedagogia. Professora do Programa de Pós-Graduação em Educação da UFSCar campus Sorocaba (PPGEd-So), linha "Formação de educadores, cotidianos e práticas educativas". Líder do Grupo de Pesquisa sobre Infância, Arte, Práticas Educativas e Psicossocias (GIAPE UFSCar), que faz parte da DIÁLOGOS Rede Internacional de pesquisa, com 12 grupos do Brasil e do exterior que realizam pesquisas em perspectiva colaborativa nas áreas de educação, linguagem e artes. Pesquisadora do Contextos Integrados de Educação Infantil (CIEI USP). Pesquisadora e vice líder do Grupo de Pesquisa Arte na Pedagogia (GPAP) de 2012 a 2020. Membro da Federação de Arte/Educadores do Brasil (FAEB). Conselheira da América Latina no World Council of the International Society for Education Through Art (InSEA) na gestão 2022-23. Membro da Organização Paulista de Arte Educação (OPAE). Atua principalmente nos seguintes temas: Formação cultural e artística de professoras(es); Arte e Pedagogia; Corpo e Movimento; Pedagogia do Teatro; Diversidade cultural; Linguagens artísticas com crianças e suas infâncias; Pesquisa educacional baseada em arte.