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Vicente Concilio

Vicente Concilio is a gay man passionate about theater, education, the work of Leonilson and Ru Paul`s Drag Race. Born and raised in São paulo, lives in Florianópolis since 2008, where he is a professor at the courses in Performing Arts and at ProfArtes (Professional Masters in Arts), at UDESC - State University of Santa Catarina, developing teaching, research and extension activities with a focus in the Pedagogy of the Performing Arts. It took him 6 years to complete his Degree in Art Education with specialization in Performing Arts (2002) at ECA-USP, where he also completed his Master's (2006) and Doctorate (2013). His master's research refers to his work as a theater teacher in prison contexts in São Paulo and was published by Editora Hucitec, in the Pedagogia do Teatro collection, under the title Theater and Prison: dilemmas of artistic freedom. His doctorate, supervised by Ingrid Koudela, is published under the title "BadenBaden. Model of Action and Staging in Process with the didactic play by Bertolt Brecht". He was Coordinator of the Theater Area of ​​the Scholarship Program for Initiation to Teaching, at UDESC, between 2011 and 2018. He was coordinator of the work group Pedagogy of Performing Arts, of ABRACE - Brazilian Association for Research and Postgraduate Studies in Performing Arts in the 2017-2018 biennium. Currently, it is dedicated to studying abolitionist practices within the penal system and to bringing together people who perform in prisons throughout Brazil and other countries, through the Observatory of Artistic Practices in Prison and in Spaces of Deprivation of Liberty, group of research he leads together with Viviane Becker Narvaes (Unirio). He is an actor and theater director who increasingly researches, studies and practices queer theories and arts.
Vicente Concilio é uma bixa apaixonada por teatro, educação e a obra de Leonilson. Paulistano, mora em Florianópolis desde 2008, onde é professor na graduação e pós-graduação em Artes Cênicas e no ProfArtes (Mestrado Profissional em Artes), na UDESC - Universidade do Estado de Santa Catarina, desenvolvendo atividades de ensino, pesquisa e extensão com foco na Pedagogia das Artes Cênicas. Levou 6 anos para concluir sua Licenciatura em Educação Artística com habilitação em Artes Cênicas (2002) na ECA-USP, onde também fez mestrado (2006) e doutorado (2013). Sua pesquisa de mestrado se refere a sua atuação como professor de teatro em contextos prisionais em São Paulo e foi publicado pela Editora Hucitec, na coleção Pedagogia do Teatro, sob o título Teatro e Prisão: dilemas da liberdade artística. Seu doutorado, orientado por Ingrid Koudela, está publicado sob o título de "BadenBaden. Modelo de Ação e Encenação no Processo com a peça didática de Bertolt Brecht". Foi Coordenador da Área de Teatro do Programa de Bolsas de Iniciação à Docência - Pibid - Capes, da UDESC entre 2011 e 2018. Foi coordenador do GT Pedagogia das Artes Cênicas, da ABRACE - Associação Brasileira de Pesquisa e Pós-graduação em Artes Cênicas no biênio 2017-2018. Atualmente, dedica-se a estudar as práticas teatrais abolicionistas dentro do sistema penal e a reunir pessoas que fazem teatro em prisões pelo Brasil e em outros países, por meio do Observatório de Práticas Artísticas no Cárcere e em Espaços de Privação de Liberdade, grupo de pesquisa que lidera junto com Viviane Becker Narvaes (Unirio). É ator e diretor teatral que pesquisa, estuda e pratica cada vez mais as teorias e artes transviadas. Atualmente participa de Fractos Corpografados, projeto contemplado com a 38a Lei de Fomento ao Teatro para a cidade de São Paulo, encabeçado pela Cia dxs Terroristas, coletivo que reúne dissidentes de gênero sobreviventes do sistema carcerário em torno do abolicionismo penal.

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