Doutor em Educação pela Universidade Estadual de Campinas (Unicamp) (2008); Professor titular do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS); Consultor Ad-hoc para Avaliação das Propostas de Cursos Novos (APCN) da área Educação (Mestrados e Doutorados Acadêmicos), 2020-2022, CAPES, Brasília. É Coordenador Adjunto dos Programas Profissionais da Área de Educação na CAPES. Líder do Grupo de Pesquisa: Políticas Públicas, Gestão e Formação de Professores cadastrado junto ao CNPq/MCT. É avaliador na área da Educação Superior do Conselho Estadual de Educação de São Paulo e do Sistema Nacional de Avaliação da Educação Superior (BASis)/ Instituto Nacional de Estudos e Pesquisas Educacionais Anísio Teixeira (Inep)/ Ministério da Educação (MEC); tem atuado também como avaliador em Comitês Externos e Internos de Seleção e Avaliação do PIBIC-CNPq, em universidades privadas, comunitárias e estatais. Suas pesquisas estão focadas na educação superior com destaque para o acompanhamento de egressos do curso de Pedagogia e na área da Educação Básica em vários aspectos: formação de gestores educacionais e escolares, políticas educacionais, políticas curriculares, gestão escolar democrática e direito à educação. É membro da Red de Apoyo a la Gestión Educativa (RedAGE) - Asociación científica, sin ánimo de lucro y regulada por la legislación española vigente y sus estatutos. Participa das seguintes associações: ANPAE-Associação Nacional de Política e Administração Educacional (GT 02 - Políticas de Educação Básica e de Formação e Gestão Escolar) e da ANPEd - Associação Nacional de Pós-Graduação e Pesquisa em Educação e da Rede de Pesquisas Interinstitucionais - Políticas e Gestão da Educação.
PhD in Education from the State University of Campinas (Unicamp) (2008); Professor of the Graduate Program in Education at the Municipal University of São Caetano do Sul (USCS); Ad-hoc Consultant for the Evaluation of New Course Proposals (APCN) in the Education area (Academic Masters and Doctorates), 2020-2022, CAPES, Brasília. He is Deputy Coordinator of Professional Programs in the Education Area at CAPES. Leader of the Research Group: Public Policies, Management and Teacher Training registered with CNPq/MCT. He is an evaluator in the Higher Education area of #8203;#8203;the State Council of Education of São Paulo and the National Higher Education Assessment System (BASis)/ National Institute of Educational Studies and Research Anísio Teixeira (Inep)/ Ministry of Education (MEC); he has also acted as an evaluator in External and Internal Selection and Evaluation Committees of the PIBIC-CNPq, in private, community and state universities. His research is focused on higher education, with emphasis on the follow-up of graduates from the Pedagogy course and in the area of #8203;#8203;Basic Education in various aspects: training of educational and school managers, educational policies, curriculum policies, democratic school management and the right to education. It is a member of the Red de Apoyo a la Gestión Educativa (RedAGE) - Scientific Association, without a profit spirit and regulated by current Spanish legislation and its statutes. Participates in the following associations: ANPAE-National Association of Educational Policy and Administration (GT 02 - Policies on Basic Education and School Training and Management) and ANPEd - National Association of Graduate Studies and Research in Education and the Interinstitutional Research Network - Education Policies and Management.