Publicações no BrCris
 

Flávia Maria Teixeira dos Santos

Flávia Maria Teixeira dos Santos is Professor at the Faculty of Education, Federal University of Rio Grande do Sul, Brazil. She obtained her Licentiate degree in Chemistry from Faculty of Philosophy, Sciences and Letters of Formiga, in 1990; her Master degree in Education from Federal University of Santa Catarina, in 1996; and her Doctoral degree in Education from Federal University of Minas Gerais, in 2001. She worked as a post-doctoral researcher at the Institute of Education, of London University, from 2011 to 2012. She was a teacher at secondary education for 13 years, and since 2001 works in higher education in undergraduate and graduate education, with experience in teaching and research. She was coordinator of the Coordinator of Undergraduate at UFRGS for the period 2009 -2011, the Scholarship Program for New Teachers (PIBID) and the International Undergraduate Program (PLI-CAPES-UC) at UFRGS. She is co-editor of An international journal on research in science teaching (Investigations in Science Teaching - IENCI). Her research interests focus on teacher training; dynamics of interactions and discursive interactions in the classroom; teaching and learning of chemistry.
Flávia Maria Teixeira dos Santos é Professora Titular da Faculdade de Educação, da Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Licenciada em Química pela Faculdade de Filosofia Ciências e Letras de Formiga (1990), Mestre em Educação pela Universidade Federal de Santa Catarina (1996) e Doutora em Educação pela Universidade Federal de Minas Gerais (2001). Fez pós-doutorado no Instituto de Educação da Universidade de Londres, de 2011 a 2012. Foi professora da Educação Básica por 13 anos e, desde 2001, atua na educação superior, com experiência na docência, na pesquisa e extensão. Foi coordenadora da Coordenadoria das Licenciaturas da UFRGS no período de 2009 a 2011. Coordenou o Programa Institucional de Bolsas de Iniciação a Docência (PIBID) e o Programa de Licenciaturas Internacionais (PLI-CAPES-UC) na UFRGS. É co-editora da Revista Investigações em Ensino de Ciências (IENCI). Seus interesses de pesquisa concentram-se na formação de professores, dinâmica das interações, interações discursivas em sala de aula e ensino-aprendizagem de Química.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Publicações
  •  
  • Ensino
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •