Publicações no BrCris
 

Prof. Dr. Salete Linhares Queiroz

Salete Linhares Queiroz holds a BSc in Industrial Chemistry from the Federal University of Ceará (1988),javascript:void(0) an MSc in Chemistry from the Federal University of São Carlos (1991), a PhD in Chemistry from the São Paulo State University (1996) and Post-doctorate degrees in Education from the University of Campinas (2001) and Pennsylvania State University (2009). She has a research productivity scholarship from CNPq and is coordinator of the Postgraduate Diploma Course in Teaching Methods in Natural Sciences (lato sensu) at the University of São Paulo (USP). She is also Director of the Scientific and Cultural Dissemination Centre at USP (CDCC/USP), editor of the Química Nova na Escola (SBQ) journal and a lecturer at the São Carlos Institute of Chemistry (USP), where she coordinates the Chemistry Teaching Research Group. She has supervised 27 master´s students and 13 doctorate students, who have all graduated. She has experience in Education, especially Chemistry Education, working mainly on the following research areas: language, new technologies and state-of-the art in Chemistry Education.
possui graduação em Química Industrial pela Universidade Federal do Ceará (1988), mestrado em Química pela Universidade Federal de São Carlos (1991), doutorado em Química pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (1996) e pós-doutorado em Educação pela Universidade Estadual de Campinas (2001) e pela Pennsylvania State University (2009). É bolsista de produtividade em pesquisa do CNPq e coordenadora do Curso de Especialização em Metodologia do Ensino de Ciências Naturais lato sensu da Universidade de São Paulo (USP), responsável pelo Setor de Química do Centro de Divulgação Científica e Cultural da USP (CDCC/USP), onde foi Diretora no período de 2017 a 2021, editora da Revista Química Nova na Escola (SBQ) e professora livre-docente do Instituto de Química de São Carlos (USP), onde coordena o Grupo de Pesquisa em Ensino de Química, no qual foram formados, até o momento, sob a sua orientação, 27 mestres e 13 doutores. Tem experiência na área de Educação, com ênfase em Educação em Química, atuando principalmente nos seguintes temas: linguagem, novas tecnologias e estado da arte no ensino de química.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Afiliação
  •  
  • Publicações
  •  
  • Pesquisas
  •  
  • Ensino
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •