Publicações no BrCris
 

Ehrick Eduardo Martins Melzer

Graduated in Chemistry: Degree (2010), Master's in EDUCATION IN SCIENCES AND MATHEMATICS (2012) and PhD in Education from the Federal University of Paraná (2020). Permanent Professor of the Graduate Program in Educational, Scientific and Technological Training (PPGFCET) at the Federal Technological University of Paraná (2022). Professor at the Litoral Sector/UFPR (UFPR LITORAL) in the Licentiate Degree courses in Geography, Rural Education-Natural Sciences and Public Administration. Executive Editor of the Debates in Chemistry Teaching Magazine and Section Editor: Curriculum Debates and Public Policies for Chemistry Teaching. Coordinator of the Laboratory of Studies in Ludicity, Technology and Communication (LUTECOM). Member of the research groups: Interdisciplinary Group of Studies and Research for the Sustainable Development of the Coast of Paraná and Nucleus of Research in Rural Education, Social Movements and Pedagogical Practices and research in the areas of Chemistry Teaching, Agroecological Education, Rural Education, Educational Policy, Ludicity and Didactics of Science and Mathematics.
Possui graduação em Química: Licenciatura (2010), mestrado em EDUCAÇÃO EM CIÊNCIAS E EM MATEMÁTICA (2012) e doutorado em Educação pela Universidade Federal do Paraná (2020). Docente Permanente da Programa de Pós-graduação em Formação Educacional, Científica e Tecnológica (PPGFCET) da Universidade Tecnológica Federal do Paraná (2022). Docente do Setor Litoral/UFPR (UFPR LITORAL) nos cursos de Licenciatura em Geografia, Educação do Campo-Ciências da Natureza e Administração Pública. Editor Executivo da Revista Debates no Ensino de Química e Editor da Seção: Debates em Currículo e Políticas Públicas para o Ensino de Química. Coordenador do Laboratório de Estudos em Ludicidade, Tecnologia e Comunicação (LUTECOM). Integrante dos grupos de pesquisa: Grupo Interdisciplinar de Estudos e Pesquisas para o Desenvolvimento Sustentável do Litoral do Paraná e Núcleo de Pesquisa em Educação do Campo, Movimentos Sociais e Práticas Pedagógicas e pesquisa nas áreas de Ensino de Química, Educação Agroecológica, Educação do Campo, Política Educacional, Ludicidade e Didática das Ciências e das Matemáticas.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Afiliação
  •  
  • Publicações
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •