Publicações no BrCris
 

Grassinete Carioca de Albuquerque

Graduated in Letters: Portuguese and Spanish, from the Federal University of Acre, UFAC (1999); Specialization in Psychopedagogy, by Faculdades Integradas de Várzea Grande - FIAVEC (2002); Master in Letters - Languages #8203;#8203;and Identities, by the Federal University of Acre - UFAC (2009). PhD in Applied Linguistics and Language Studies from PUC-SP. Leader of the Research Group on Education, Languages, Applied Linguistics and Teaching (ELLAE) and researcher at the Research Group Linguistic Inclusion in Scenarios of Educational Activities (ILCAE). Adjunct Professor at the Federal University of Acre (UFAC), works in the Graduate Programs at Ppehl-UFAC, at ProfLetras-UFAC and as Collaborating Professor at LAEL-PUCSP. The lines of interest are related to teaching-learning issues articulated with (Multi)Literacies, Discursive Genres, Training of Educators, Applied Linguistics (Critical) to Language Teaching and Language Studies, specifically in Portuguese, as well as Digital Technologies of Information and Communication (TDICs) and projects related to Intersectionalities and Decoloniality in (super) diverse contexts.
Possui Graduação em Letras: Português Espanhol, pela Universidade Federal do Acre, UFAC (1999); Especialização em Psicopedagogia, pela Faculdades Integradas de Várzea Grande - FIAVEC (2002); Mestrado em Letras - Linguagens e Identidades, pela Universidade Federal do Acre - UFAC (2009). Doutora em Linguística Aplicada e Estudos da Linguagem pela PUC-SP (2020) e Pós-Doutorado pelo mesmo programa (2023). Líder do Grupo de Pesquisa em Educação, Linguagens, Linguística Aplicada e Ensino (ELLAE) e pesquisadora do Grupo de Pesquisa Inclusão Linguística em Cenários de Atividades Educacionais (ILCAE). Professora Adjunta da Universidade Federal do Acre (UFAC), atua nos Programas de Pós-Graduação em Ppehl-UFAC, no ProfLetras-UFAC e como Professora Colaboradora no LAEL-PUCSP. As linhas de interesse relacionam-se às questões de ensino-aprendizagem articulados com (Multi)Letramentos, Gêneros Discursivos, Formação de Formadores, Linguística Aplicada (Crítica) ao Ensino de Línguas e Estudos da Linguagem, especificamente na Língua Portuguesa, assim como Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação (TDICs) e projetos relacionados às Interseccionalidades e Decolonialidades em contextos (super)diversos.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Publicações
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •