Publicações no BrCris
 

Ludmila Thomé de Andrade

Possui graduação em Letras pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (1986), mestrado em Lingüística Aplicada pela Universidade Estadual de Campinas (1991), Diplôme d'études approfondies (DEA/mestrado) em Analyse du Discours na Université Paris III (Sorbonne-Nouvelle) (1991) e doutorado em Sciences de L'Education na Université de Paris VIII (1996). Atualmente é Professora Titular de Formação de Professores da Faculdade de Educação da Universidade Federal do Rio de Janeiro. Em 2008/2009 fez um pós-doutorado na Universidade de Paris VIII, com Elisabeth Bautier, Equipe ESCOL. No mesmo período, desenvolveu atividades de pesquisa com Anne-Marie Chartier, no INRP. Em 2014, fez pós-doutorado na Unicamp, no Instituto de Estudos da Linguagem, com Raquel Salek Fiad. No campo da Educação atua em Formação de Professores, principalmente nos temas formação continuada, análise do discurso, alfabetização, letramento, escrita e leitura e ensino de língua materna.
Professor Ludmila Thomé de Andrade holds an undergraduate degree in Letters at the Federal University of Rio de Janeiro (1986), a Master?s Degree in Applied Linguistics at Campinas State University (1991), a Master?s Degree in Discourse Analysis (Diplôme d'études approfondies) from the University of Paris III/ Sorbonne-Nouvelle, (1991), and a Ph.D. in Educational Sciences at the University of Paris VIII (1996). At the present moment, she is an Associate Professor (level 4) at the Federal University of Rio de Janeiro, UFRJ. In the Fall/Winter period of 2008 and 2009, Professor Andrade was engaged in her post-doctoral studies at the University of Paris VIII, where has been working with Professor Elisabeth Bautier. Professor Andrade is also engaged in research activities and teacher education with Professor Anne-Marie Chartier, under the Institut National de Recherche Pédagogique (National Institute of Pedagogic Research). Ms. Andrade?s experience in the field of education is mostly concerned with teacher education, acting mainly in the following areas: in-service teacher education, discourse analysis, literacy studies, writing and reading and the teaching of Portuguese as a first language.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Publicações
  •  
  • Pesquisas
  •  
  • Ensino
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •