Publicações no BrCris
 

Cristiano Barbosa de Moura

Cristiano Moura is Assistant Professor in de Faculty of Education of Simon Fraser University, Canada. Was a researcher / K-12 teacher at Federal Centre for Technological Education Celso Suckow da Fonseca (CEFET/RJ) from 2015 to 2023. Advisor at Science, Technology and Education Graduate Program (CEFET/RJ). Holds B.Sc. in Chemistry Teaching from Federal University of Rio de Janeiro with distinction. Master's and doctor's degree at Science, Technology and Education Graduate Program at CEFET/RJ. In 2018 was International Visiting Researcher at York University (Canada) with CNPq research grant. Section Editor (area: History and Philosophy of Chemistry for Teaching) of Journal Debates in Chemistry Education (REDEQUIM, Brazil). Associate Editor for Brazilian Journal of Research in Science Teaching (RBPEC, Brazil) from 2019 to 2021. Teacher Member at IHPST - International History, Philosophy and Science Teaching Group (ihpst.net) council, elected to serve from 2019 to 2022. Awarded in Young Researcher Grant from FAPERJ/Rio de Janeiro in 2022. Member of NIEHCC - Research Group on Teaching, History of Science and Culture (niehcc.wordpress.com). Member of IHPST and IOSTE associations and of SBEnQ (Brazilian Society for Chemistry Teaching). Main research interests: Chemistry Education; History, Philosophy and Sociology of Science in Science Teaching, Cultural History of Science; Curriculum Theory, Post-Colonial Studies and Research Methodologies in Education. More information at: www.cbmoura.com
Professor assistente da Faculdade de Educação da Simon Fraser University (Canadá). Foi professor, de 2015 a 2023, do Centro Federal de Educação Tecnológica Celso Suckow da Fonseca (CEFET/RJ), onde atuou como orientador no Programa de Pós-Graduação em Ciência, Tecnologia e Educação (CEFET/RJ) e professor do Ensino Médio Integrado. Possui graduação em Licenciatura em Química pela Universidade Federal do Rio de Janeiro, Mestrado e Doutorado em Ciência, Tecnologia e Educação pelo CEFET/RJ. Realizou estágio de doutoramento sanduíche (com financiamento CNPq) na York University (Canadá). Editor da seção Debates em História e Filosofia da Química para o Ensino, da Revista Debates em Ensino de Química (REDEQUIM). Foi Editor Associado da Revista Brasileira de Pesquisa em Educação em Ciências (RBPEC) de 2019 a 2021. Foi membro do conselho do IHPST - International History, Philosophy and Science Teaching Group (ihpst.net) representando os professores da Educação Básica (Teacher member, 2019-2022). Agraciado pelo Programa Jovem Cientista do Nosso Estado da FAPERJ em 2022. É membro do Grupo de pesquisa NIEHCC - Núcleo de Investigação em Ensino, História da Ciência e Cultura (niehcc.wordpress.com). É associado ao IOSTE, IHPST e SBEnQ. Seus temas de pesquisa são: Ensino de Química; História, Filosofia & Sociologia das Ciências no Ensino; História Cultural das Ciências; Teorias de Currículo; Estudos pós-coloniais e Metodologias da Pesquisa em Ensino. Mais informações em: www.cbmoura.com

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Publicações
  •  
  • Ensino
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •