Publicações no BrCris
 

PAULO ROGERIO GARCEZ DE MOURA

Acts as Professor of the Higher Magisterium in Undergraduate (DQUI) and Postgraduate Chemistry (Master and Doctorate) at the Federal University of Espirito Santo (UFES, Goiabeiras Campus, Vitória, ES). C coordinates the Chemistry Education and Teaching Group-UFES (GPEEQuim-UFES). He also serves as Visiting Professor at PPG in Chemistry (Professional Master in Network Chemistry - ProfQui - Federal Institute of Espírito Santo - Vila Velha / ES). Graduated in Chemistry - Degree and Specialization in Education from the University of Cruz Alta, Master in Philosophy from the Federal University of Santa Maria and Doctorate in Education in Science from the Federal University of Rio Grande do Sul (2016) . Conducts research in Education and Teaching of Chemistry / Natural Sciences in the following themes: Teacher Training, Active Teaching Methodologies, Problematic Experimentation, Qualitative Teaching Research, Learning Theories, Scientific Language and Justification, Philosophy of Sciences, Hermeneutic Phenomenology and Processes Theorization.
Atua como Professor do Magistério Superior na Graduação (Presencial e EAD) de Química (DQUI; SEAD) e Professor Permanente do Programa de Pós-Graduação de Química (Mestrado e Doutorado) na Universidade Federal do Espírito Santo (UFES, Campus de Goiabeiras, Vitória, ES). Coordena o Grupo de Educação e Ensino de Química - UFES (GPEEQuim-UFES). Também atua como Professor Visitante no Programa de Mestrado Profissional de Química em Rede - ProfQui, no Instituto Federal do Espírito Santo - Vila Velha/ES. Possui "Graduação em Química - Licenciatura" e "Especialização em Educação" pela Universidade de Cruz Alta, "Mestrado em Filosofia" pela Universidade Federal de Santa Maria e "Doutorado em Educação em Ciências" pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (2016). Realiza pesquisas em Educação e Ensino de Química e das Ciências da Natureza, nas seguintes temáticas: Formação de Professores, Atividade Experimental Problematizada (AEP), Teoria da Aprendizagem Significativa (TAS), Teoria da Aprendizagem Cognitiva (TAC), Teorização da Pesquisa em Química, Linguagem Científica e Justificação, Filosofia das Ciências da Natureza, Fenomenologia Hermenêutica das Ciências Naturais e da Educação Científica.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Afiliação
  •  
  • Publicações
  •  
  • Ensino
  •  
  • Serviço
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •