Publicações no BrCris
 

Bruno Feijó

Bruno Feijó is Full Professor of the Department of Informatics/PUC-Rio, Brazil, and Executive Coordinator of the Innovation Agency of PUC-Rio. Also he is the founder and current coordinator of the ICAD/VisionLab Laboratory (1989- ). He earned his undergraduate degree in Aeronautics Engineering from ITA (1975), MSc from PUC-Rio (1980), and PhD in CAD (Computer-Aided Design) from University of London (1988). In Brazil, he is one of the pioneers in the interdisciplinary areas of computer-aided design (CAD), animation, visual effects (VFX), digital entertainment, and games. Also he is a major contributor to the recognition and dissemination of teaching and research on games in Brazil, having influenced clusters, innovation policies, professionals, and startups in the area. He was one of the founders of the SBGames symposium and the Special Group of Games and Digital Entertainment of SBC. He was Level 1 CNPq Researcher for 20 years (2001-2021). In education, he has contributed to technological innovation in multimedia, programming and games, integrating public secondary schools with post-graduation programs. Currently, he is creating the first research group on Computational Narratology, Interactive Storytelling, and Data Storytelling in Brazil.
Bruno Feijó é Professor Titular do Departamento de Informática na Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro (PUC-Rio), onde ingressou em 1988. Ele também é o Coordenador Executivo da Agência de Inovação da PUC-Rio. Ele tem PhD pela University of London/Imperial College e diploma de engenheiro pelo ITA (Instituto Tecnológico de Aeronáutica). No Brasil, ele é um dos pioneiros nas áreas interdisciplinares de computer-aided design (CAD), animação, efeitos visuais (VFX) e entretenimento digital. Ele também é um dos principais responsáveis pelo reconhecimento e disseminação do ensino e da pesquisa de jogos no Brasil, tendo influenciado clusters, políticas de inovação, profissionais e startups na área. Atualmente se dedica à pesquisa de jogos, gamificação e inteligência artificial. Ele é fundador e coordenador do ICAD/VisionLab (Laboratório de Pesquisa em Visualização, TV/Cinema Digital e Jogos) da PUC-Rio e um dos fundadores do SBGames (Brazilian Symposium on Computer Games and Digital Entertainment) e da CE de Jogos da Sociedade Brasileira de Computação (SBC). Ele foi pesquisador CNPq Nível 1 por 20 anos consecutivos (2001-2021). Na educação, ele têm contribuído para inovação tecnológica em multimídia, programação e jogos, integrando o ensino médio público com programas de pós-graduação. Atualmente está criando o primeiro grupo de pesquisa no país em Narratologia Computacional, Storytelling Interativo e Data Storytelling.

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Afiliação
  •  
  • Publicações
  •  
  • Ensino
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •