Flávia Fernanda Costa
Master's degree in Education from the Federal University of Rio Grande do Sul, in the Search Line University Theory and Practice, whose theme defended in expounded dissertation on the National Curriculum Guidelines and the initial training of teachers, under the theme policies for initial teacher training and University Education. Graduated in Pedagogy from the Faculty Porto-Alegrense, MBA in Educational Management from PUCRS. He is currently responsible for Pedagogical Coordination of the University of Caxias do Sul. He served in the Academic Management and the Faculty Course Coordination La Salle Caxias. In Basic Education played school supervisory role in early childhood education, Ens. Elementary and recently the Ens. Medium. Currently it has been dedicated to the construction of NID and Development Innovation Center, whose study object refers to the Innovations in Learning Processes. Another theme that has led her studies it is the teacher training for higher education and implementation of curricula that enable educational innovations in undergraduate courses.
Mestre em Educação pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS), na Linha de Pesquisa Universidade, Teoria e Prática. MBA em Gestão Educacional pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS). Graduada em Pedagogia pela Faculdade Porto-Alegrense de Educação, Ciências e Letras (FAPA). Atuou na Direção Acadêmica e na Coordenação de Cursos da Faculdade La Salle Caxias. Na Educação Básica, desempenhou a função de Supervisora Escolar na Educação Infantil, Ensino Fundamental e Ensino Médio. É membro do Núcleo Docente Estruturante do Curso de Licenciatura em Física. Membro do Comitê Gestor da Rede de Formação de Professores do Consórcio das Universidades Comunitárias do RS (COMUNG). Atua como docente nos cursos de formação inicial para professores da Educação Básica (Licenciaturas), nas disciplinas de: Políticas e Sistemas Educacionais; Gestão Escolar; Fundamentos de Currículo; Alfabetização e Letramento; e Supervisão de Estágio no Ensino Fundamental. Neste âmbito, vem desenvolvendo estudos referentes à adequação curricular dos cursos de Licenciatura da UCS, a partir aprovação das Diretrizes Curriculares Nacionais. É avaliadora de cursos de graduação do Ministério da Educação (MEC). Recebeu certificação de Innopeda@ Trainer, da Universidade de TUAS ? Turku University of Appied Science ? Finlândia, o que a habilita a disseminar na Região Sul do Brasil, a Pedagogia da Inovação.
Áreas De Investigação
- Publicações
- Identidade
- Ver todos