Publicações no BrCris
 

Iran Abreu Mendes

Bolsista Produtividade em Pesquisa Nível 1C do CNPq, Possui graduação em Licenciatura em Matemática e em Licenciatura em Ciências, ambas pela Universidade Federal do Pará (1983), Especialização em Ensino de Ciências e Matemática pela Universidade Federal do Pará (1995), Mestrado em Educação pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte (1997), Doutorado em Educação pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte (2001) e Pós-doutorado em Educação Matemática pela UNESP/Rio Claro (2008). Atualmente é professor Titular do Instituto de Educação Matemática e Científica da Universidade Federal do Pará (IEMCI), onde atua como pesquisador do Programa de Pós-graduação em Educação em Ciências e Matemáticas. Tem experiência no ensino de Cálculo, Geometria Analítica e Euclidiana, História da Matemática, História da Educação Matemática, Didática da Matemática e Fundamentos Epistemológicos da Matemática. Desenvolve pesquisas sobre: Epistemologia da Matemática, História da Matemática, História da Educação Matemática, História para o Ensino de Matemática, Práticas Socioculturais e Educação Matemática, Diversidade Cultural e Educação Matemática. Líder do Grupo de Pesquisa Práticas Socioculturais e Educação Matemática (GPSEM/UFPA). E-mail: iamendes1@gmail.com
CNPq Level 1C Research Productivity Fellow. Graduated in Mathematics and Science Degree, both from the Federal University of Pará (1983), Specialization in Science and Mathematics Teaching from the Federal University of Pará (1995), Master in Education from the Federal University of Rio Grande do Norte ( 1997), PhD in Education from the Federal University of Rio Grande do Norte (2001) and Post-doctorate in Mathematical Education from UNESP / Rio Claro (2008). He is currently a Full Professor at the Institute of Mathematical and Scientific Education of the Federal University of Pará (IEMCI), where he works as a researcher of the Graduate Program in Education in Science and Mathematics. Has experience teaching Calculus, Analytical and Euclidean Geometry, History of Mathematics, History of Mathematical Education, Didactics of Mathematics and Epistemological Foundations of Mathematics. Develops research on: Mathematical Epistemology, History of Mathematics, History of Mathematical Education, History for Mathematics Teaching, Sociocultural Practices and Mathematical Education, Cultural Diversity and Mathematical Education. Leader of the Research Group Sociocultural Practices and Mathematical Education (GPSEM / UFPA). Email: iamendes1@gmail.com

Áreas De Investigação áreas de pesquisa

  •  
  • Visão geral
  •  
  • Publicações
  •  
  • Ensino
  •  
  • Identidade
  •  
  • Ver todos
  •