Possui graduação em Letras Inglês-Português, mestrado em Filosofia da Educação (Pontifícia Universidade Católica de São Paulo) e doutorado em Linguagem e Educação (Universidade de São Paulo). É professora Livre-Docente da Universidade de São Paulo e professora Senior do Programa de Pós-Graduação em Estudos Linguísticos e Literários em Inglês da Faculdade de Filosofia, Letras e Ciências Humanas da USP. Realizou pesquisa de pós-doutorado na Universidade de Manitoba (Canadá). Co-Fundadora do Projeto Nacional de Letramentos: Linguagem, Cultura, Educação e Tecnologia (2015-2021) e do Projeto Nacional de Formação de Professores "Novos letramentos, multiletramentos e línguas estrangeiras" (2009-2015), cadastrados no Diretório dos Grupos de Pesquisa do CNPq. Co-coordena o Projeto Piloto Knowledge Exchange and Research Proposal: Literacies and Languages in Teacher Education, Universidade de São Paulo, Brasil e Universidade de Illinois, Urbana-Champaign, EUA ? (Projeto Piloto USP-UIUC). Suas pesquisas recentes concentram-se em Linguagem e Educação, Letramentos (Novos Letramentos, Multiletramentos, Letramentos Críticos, Letramento Digital), Crítica e Construção de Sentidos, Pedagogia Crítica, Formação de Professores.
Undergraduate in Letras English-Portuguese and respective Literatures; Master in Philosophy of Education from Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (1990) and PhD in Language and Education from Universidade de São Paulo (1999). Associate Professor at the University of São Paulo and Senior Professor at the Graduate Program in Linguistic and Literary Studies in English at the Faculty of Philosophy, Languages and Human Sciences at USP. Conducted postdoctoral research at the University of Manitoba (Canada). Co-founder of the Brazilian Nationwide Literacy Project: Language, Culture, Education and Technology (2015-2021) and the Nationwide Teacher Education Project "New literacy, multiliteracies and foreign languages" (2009-2015), both registered on the CNPq Directory of Research. has co-coordinated the Knowledge Exchange Pilot Project and Research Proposal: Literacies and Languages in Teacher Education, University of São Paulo, Brazil and University of Illinois, Urbana-Champaign, USA ? (USP-UIUC Pilot Project). Her recent research focuses on Language and Education, Literacies (New Literacies, Multiliteracies, Critical Literacies, Visual and Digital Literacies), Critical Pedagogy, Critique, Epistemology, Meaning Making, and Teacher Education.