Post-Doctorate (Capes Scholarship) from the Universidad Autónoma del Estado de México (2012), Doctorate in Education from the Federal University of Rio Grande do Sul (2007), Master's in Philosophy from the Pontifical Catholic University of Rio Grande do Sul (1998), specialization in Epistemology of Social Sciences (1993) and a degree in Philosophy from the Universidade de Passo Fundo (1989). He is currently full professor III and researcher at the University of Passo Fundo since 1992. He is professor of the permanent faculty of the Masters and Doctorate in Education (since 2008) working in the line of Educational Policies. Since joining the PPGEdu, he has been developing research on teaching in higher education, teacher training and secondary education policies, working mainly on the following topics: secondary education, teaching philosophy, teacher education, educational policies, curriculum policies for secondary education, neoliberalism and training of researchers. He is coordinator of the GROUP OF STUDIES AND RESEARCH IN HIGHER EDUCATION (GEPES - UPF/RS) in which he coordinates the research projects "University Teaching and Educational Policy", "Curriculum Policies for High School" and "Policies for the Teaching of Philosophy" . GEPES/UPF is linked to the national GEPES with headquarters at Unicamp and to the International Group of Studies on Higher Education (GIEPES). He is also a researcher at the Rio Grande do Sul High School Observatory and the High School Network - Research. He has also been an evaluator of Inep Courses and Institutions since 2010, having carried out 10 course evaluations so far and Coordinator of the Graduate Program in Education (Masters and Doctorate) since 2019.
Pós-Doutorado (bolsista Capes) pela Universidad Autónoma del Estado de México (2012), doutorado em Educação pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (2007), mestrado em Filosofia pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (1998), especialização em Epistemologia das Ciências Sociais (1993) e graduação em Filosofia Licenciatura Plena pela Universidade de Passo Fundo (1989). Atualmente é professor titular III e pesquisador da Universidade de Passo Fundo desde 1992. É professor do Corpo docente permanente do Mestrado e Doutorado em Educação (desde 2008) atuando na linha de Políticas Educacionais. Desde seu ingresso no PPGEdu desenvolve pesquisas sobre docência na educação superior, formação de professores e políticas para o ensino médio, atuando principalmente nos seguintes temas: ensino médio, ensino de filosofia, formação docente, políticas educacionais, políticas curriculares para o ensino médio, neoliberalismo e formação de pesquisadores. É coordenador do GRUPO DE ESTUDOS E PESQUISAS EM EDUCAÇÃO SUPERIOR (GEPES - UPF/RS) no qual Coordena os projetos de pesquisa "Docência Universitária e política educacionais", "Políticas Curriculares para o Ensino Médio" e "Políticas para o Ensino de Filosofia". O GEPES/UPF está ligado ao GEPES nacional com sede na Unicamp e ao Grupo Internacional de Estudos sobre Educação Superior (GIEPES). É também pesquisador do Observatório do Ensino Médio do Rio Grande do Sul e da Rede Ensino Médio - Pesquisa. Também é avaliador de Cursos e Instituições do Inep desde 2010, tendo realizado até o presente momento 10 avaliações de Curso. Também foi Coordenador do Programa de Pós-Graduação em Educação (Mestrado e Doutorado) de 2019 a 2022.